• Magica­l
    Sat 21 Dec 2019 09:10
    19248 visningar
    16 svar
    16
    19248

    Träffa nya vänner i mogen ålder 50+!?

    Det kanske inte är så lätt att hitta ett par att umgås med, då man kanske inte är helt lika inom paret, om du förstår hur jag menar? Man kanske kommer väldigt bra överens om den ena parten i ett par och lite mindre med den andra? 

    Min man och jag säger ibland att vi inte har så många vänner, men vi har så fullt upp med våra arbeten, där vi båda möter mängder med människor hela tiden så man blir lite "mätt" på det sociala. Vi har barn hemma ff också, så vi är inte själva när vi är hemma, men inom 5-10 år kommer de nog alla ha flyttat. Jag kan se att vi då kanske kommer bli rätt ensamma men just nu tänker vi inte att det ska vara ett problem. Om det blir ett problem får vi börja delta i kurser eller frivilligverksamheter av olika slag (då tänker jag att jag är pensionär så att jag har den tiden :) ) 

    Men TS, du kanske själv får försöka dra igång ett forum just för "par som söker vänner"? Det går säkert :) 

  • Magica­l
    Sat 21 Dec 2019 09:34
    #12
    Underbaraälskade skrev 2019-12-21 09:24:20 följande:
    Tack för inlägg!
    Jo vi har ju oxå varit där med barn hemma och allt,då var det fullt upp kan vi säga,men det ändrar sig ganska så fort när alla flyttat ut!
    Vi har ju förstås jobb och arbetskamrater men det är inga vi umgås med på fritiden direkt.
    Vi har alltid haft mycket vänner tidigare men livet förändras för alla och vissa intressen "dör ut" liksom.
    Ja så blir det troligen. En del bor långt bort och man ses sällan. Sedan kan jag se att jag och min man kommer troligen vara rätt nöjda med att ta det lugnt, den dagen det blir så :) Vi har intressen som i mångt och mycket går att gör hemma. 
  • Magica­l
    Sat 21 Dec 2019 11:14
    #14
    Underbaraälskade skrev 2019-12-21 09:40:34 följande:
    Härligt!
    Nu är det kanske inte så att det går någon nöd på oss direkt då vi verkligen trivs med varann och i vårat hem/tomt och har massor att göra med det,men lite grill och bad fester har vi heller inget emot liksom. SoligSkrattande
    Jag förstår precis hur du menar :) 
Svar på tråden Träffa nya vänner i mogen ålder 50+!?