• Anonym (Kaffedraken)

    Är hon bortadopterad?

    Heej. Det är så att vi är många syskon men där vår far stack när vi va i tonåren.

    Han har fått ett till barn med en ny fru vad vi har luskat ut på nätet.

    Men häromdagen fick vi utdrag från skatteverket för att veta om han ens lever fortfarande.

    Då stod de att han och hans fru är skrivna i Stockholm men deras dotter är bosatt på Gotland.

    Vad menas med de? Har dom inte henne längre? En 5 åring kan väl inte vara skriven på Gotland när föräldrarna bor i sthlm?

  • Svar på tråden Är hon bortadopterad?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon kanske är placerad.
    Jag bor på Gotland, vet du var på ön hon är skriven?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej vet inte. Vi ringde skatteverket och dom sa att dom skulle kolla upp detta eftersom de är märkligt.

    Men stod bara Gotland.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om hon skulle vara bortadopterad så skulle hon inte längre stå kvar som hans dotter på skatteverket.

    Man ska enligt lagen vara folkbokförd där man faktiskt bor. Deras separata folkbokföringsadresser skulle därför kunna betyda att de inte bor tillsammans. Å andra sidan är det inte ovanligt att folk inte bor på sin folkbokföringsadress så deras folkbokföringsuppgifter behöver nödvändigtvis inte betyda så mycket.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet att han och hans fru jobbar här i Stockholm eftersom de är i närheten. Så har sett dom då och då när jag passerat på väg till jobbet.

Svar på tråden Är hon bortadopterad?