• Anonym (Bliva­nde tvilli­ngmamm­a)
    Äldre 20 Apr 22:52
    3243 visningar
    7 svar
    7
    3243

    Kvinnor! Behöver sexhjälp

    Hej. Jag har lite frågor och funderingar.

    Jag är gravid i v16 med tvillingar, jag har två barn sen innan också.

    Igår så åkte vi till sjukhuset för en koll eftersom att jag har haft oprovocerade sammandragningar. De gör inte ont men de är sjukt obehagliga. Livmoderhalstappen är opåverkad och bebisarna mår bra trots det här.

    Nu kommer mina frågor kring sex för jag glömde fråga förlossningsläkaren.

    Vi är väldigt sexuellt aktiva och har sex 1-2 gånger om dagen. Kan detta påverka sammandragningarna på ett negativt sätt? Sen har jag foglossning från helvetet och är redan fet som en kossa, vilken ställning föredrog ni som gravida? Vi kör mest doggy och skeden. Jag känner mig ful och fet om han ska gå ner på mig så jag kan knappt slappna av. Börjar bli lite uttjatat med doggy, har ni några tips?

  • Svar på tråden Kvinnor! Behöver sexhjälp
  • Anonym (Åt)
    Äldre 20 Apr 22:58
    #1

    Jag skulle inte ha samlag om jag var du, visst det kanske inte påverkar men varför chansa ? Ni kan väl ha oralsex istället , tänk om mått skulle hända.

  • Anonym (Bliva­nde tvilli­ngmamm­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 23:11
    #2
    Anonym (Åt) skrev 2018-04-20 22:58:07 följande:

    Jag skulle inte ha samlag om jag var du, visst det kanske inte påverkar men varför chansa ? Ni kan väl ha oralsex istället , tänk om mått skulle hända.


    Har du någon egen erfarenhet eller så kring det? Även om livmodern inte påverkas av penetration så är ju orgasmen precis lika bindande som vid samlag och oralt. Det är ju orgasmen som gör att muskulaturen blir påverkad.
  • Anonym (Åt)
    Äldre 20 Apr 23:20
    #3

    Jag har varit gravid många ggr, en av graviditeterna slutade i mf i v20, Eter det har jag varit väldigt försiktig.

  • Anonym (Tagit det lugnt)
    Äldre 20 Apr 23:26
    #4

    Det bästa är att du frågar läkaren eller barnmorskan. Kanske finns det nån du kan fråga anonymt om du vill?

    Jag hade tagit det lugnare ett tag för att inte oroa mig. Hoppas din make är ok med det.

  • Anonym (Bliva­nde tvilli­ngmamm­a) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 23:33
    #5
    Anonym (Tagit det lugnt) skrev 2018-04-20 23:26:01 följande:

    Det bästa är att du frågar läkaren eller barnmorskan. Kanske finns det nån du kan fråga anonymt om du vill?

    Jag hade tagit det lugnare ett tag för att inte oroa mig. Hoppas din make är ok med det.


    Tänkte göra det på måndag!

    Klart han är, det är ju jag som är kåt haha! Har inget emot att han runkar heller så han kan ha kul med det istället
  • Anonym (Kk)
    Äldre 21 Apr 00:04
    #6

    Men orgasm ger ju sammandragningar i hela livmodern, personligen skulle jag inte chansa. Fråga barnmorskan om det är ok, eftersom tappen och allt är opåverkat så är det säkert ingen fara.

    MEN min fråga är: hur tusan lyckas ni ha sex så ofta med två barn?!?! Är dom stora och ständigt hos kompisar?

  • Anonym (Bliva­nde tvilli­ngmamm­a) Trådstartaren
    Äldre 21 Apr 02:52
    #7
    Anonym (Kk) skrev 2018-04-21 00:04:47 följande:

    Men orgasm ger ju sammandragningar i hela livmodern, personligen skulle jag inte chansa. Fråga barnmorskan om det är ok, eftersom tappen och allt är opåverkat så är det säkert ingen fara.

    MEN min fråga är: hur tusan lyckas ni ha sex så ofta med två barn?!?! Är dom stora och ständigt hos kompisar?


    Haha! Jadu, det var mer sex innan jag blev gravid.

    de är 5 och 8år gamla. De går i skola/förskola så där hinner vi på morgonen.

    Sen när de lagt sig och sen bor yngsta hos sin pappa varannan vecka. (Mer sällan när han är här, 8åringen är mer frigående) medans jag har 8åringen på heltid 24/7.

    Ofta så är stora ungen hos sin bästa kompis eller ute och leker, så där hinner vi också.

    ibland så hinner vi dra en snabbis på toaletten när vi duschar tillsammans och ungarna spelar/äter eller nåt.

    När äldsta är hos barnvakt så kan vi stanna i skogen för att leka lite innan vi åker och hämtar barnet.

    Allt går om man vill, är snabb, tyst och kåt :'D
Svar på tråden Kvinnor! Behöver sexhjälp