• Äldre 22 Apr 09:18
    33401 visningar
    30 svar
    30
    33401

    Satsdelar

    Hej finns det någon där ute som är duktig när det gäller satsdelar och skulle kunna hjälpa mig med följande meningar:

    Den lilla smarta tomten besegrade den stora klumpiga med stor list.

    Glass älskar jag allra mest

    Spjutet har tillverkats av järn under järnåldern

    Tack !

  • Svar på tråden Satsdelar
  • Äldre 22 Apr 09:38
    #1

    Haha! Jag läste staDsdelar

    Vad står det i din lärobok?

  • Äldre 22 Apr 19:11
    #2

    Att jag ska ta ut predikat,subjekt, direkt och indirekt objekt, predikatsfyllnad, attribut, adverbial och agent. (Meningarna innehåller inte alla men några

  • la anonym­a
    Äldre 22 Apr 19:38
    #3

    Har du fått någon förklaring till hur du ska tänka när du tar ut satsdelarna? Ifall det är en skoluppgift kanske det inte är så bra om någon bara ger dig rätta svaren, så det vore ju bättre om du förklarar mer specifikt vad du har svårt med eller om det är någon särskild instruktion i boken/uppgiften som känns oklar. :)

  • Äldre 22 Apr 21:02
    #4

    Skulle vara snällt om någon bara kunde säga svaret på uppgiften , tack

  • Äldre 22 Apr 22:24
    #5
    Adam nillson skrev 2018-04-22 21:02:27 följande:

    Skulle vara snällt om någon bara kunde säga svaret på uppgiften , tack


    Vad säger läroboken om de olika satsdelarna?

    Forum är inte till för att hitta personer som kan göra läxan åt en. Är det det du är ute efter får du betala en klasskompis.
  • Äldre 22 Apr 22:41
    #6

    Förstår dig helt klart men inte de det handlar om fick tillbaka grammatik provet i fredags och misslyckades på dem uppgifterna och läraren får inte ge ut svaret så undrade om någon visste det så jag skulle kunna han lärdom tills nästa gång, tack

  • Äldre 22 Apr 22:46
    #7
    Adam nillson skrev 2018-04-22 22:41:33 följande:

    Förstår dig helt klart men inte de det handlar om fick tillbaka grammatik provet i fredags och misslyckades på dem uppgifterna och läraren får inte ge ut svaret så undrade om någon visste det så jag skulle kunna han lärdom tills nästa gång, tack


    Ja, börja med att hitta den där lilla pricken på tangentbordet. Ser ut såhär-> .
  • Äldre 22 Apr 22:50
    #8

    Ja, kan du hjälpa mig eller inte ? Det ända jag är ute efter är svaret eftersom att jag vill veta vad jag missade.

  • Äldre 22 Apr 22:57
    #9

    Vad står det i läroboken om de olika satsdelarna? Vad är vad?

  • Äldre 22 Apr 23:06
    #10

    Va ? Det borde du veta ifall du kan svaret på uppgiften. Frågar här eftersom dem verkar lite kluriga enligt mig och inte lyckas lösa dem med hjälp av läroboken.

Svar på tråden Satsdelar