• Äldre 26 Apr 11:50
    1219 visningar
    3 svar
    3
    1219

    Hur lång tid?

    Om du haft underfunktion i sköldkörteln så kommer din vikt att minska per automatik då ämnesomsättningen ökar. Under förutsättning att dina värden ligger som de ska.

    I övrigt ska du äta nyttigt och regelbundet. Gå med i viktväktarna! De har kanonbra recept. Skaffa en matvåg och väg din mat. Jag tror inte du behöver anstränga dig så otroligt mycket med träning. Två gånger i veckan räcker utmärkt. Jag tror det tar 2 år, max, för dig att gå ner de 50 kilo du gått upp om du är hyfsat noggrann med maten. Jag hade, om jag varit du, unnat mig skräpmat nån gång i veckan - om du gillar sånt. Späkning gör ingen glad och då blir allt trist och det är lätt att ge upp.

  • Äldre 26 Apr 13:26
    #3
    +1
    SofieEjag skrev 2018-04-26 13:22:59 följande:
    tack så jättemycket för de goda råden! Ska verkligen ta åt mig dem och börjar från och med idag. Kom precis hem från en härligt lång skogspromenad Skrattande ska nog ta och fundera över viktväktarna och som du säger, hålla mig till att unna mig lite på en lördag istället för veckan ut! Ikväll blir det och skaffa medlemskap på gymmet!
    Bra att du gillade råden.
    Ett till litet råd. När du unnar dig på lördagarna, du behöver ju inte matfrossa! :). Bara en tanke. Ta det lugnt. Och väg dig inte en gång i veckan. Väg dig en gång i månaden. Känn på kläderna och ditt omfång istället för att se dig blind på vikten.
    Lycka till!
Svar på tråden Hur lång tid?