• Anonym (Funde­rar)
    Äldre 26 Apr 20:14
    3559 visningar
    7 svar
    7
    3559

    Frågor kring akut p-piller

    Hej!

    Den 8e april hade jag sex med min pojkvän och det råkade ske en "olycka". Han drog ut innan han kom, men man vet ju aldrig..
    Jag hade ägglossning runt den 2a april. Tog ett akut p-piller dagen efter och en vecka senare fick jag en blödning, som jag nu inte vet om det var min mens eller ej? Den skulle komma runt det datumet.
    Nu till "problemet". Jag har haft som molande mensvärk nu i ett par dagar, och förstår inte riktigt varför? Enligt min mens-app ska jag ha ägglossning nu igen om ett par dagar?

  • Svar på tråden Frågor kring akut p-piller
  • Anonym (Anuny­m)
    Äldre 26 Apr 20:31
    #1

    Hej jag hade ont i flera dagar när jag hade tagit ett akut piller.

    Det kanske kan bli så när man tar akutpiller

    Men akutpiller är inte 100% så jag tycker att du kanske ska ta ett grav test om inte mensen kommer? Och det kan ju vara ägglossning med som är på g.. inte så mycket hjälp men hoppas det löser sig

    Förstår din oro.

  • Anonym (Anuny­m)
    Äldre 26 Apr 20:32
    #2

    Jag brukar ha ont i flera dagar innan ägglossning

    Så det kan ju vara det.

  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 20:34
    #3

    Ja, jag misstänker ju att det kan vara värk nu några dagar innan ägglossning. Hoppas det iallafall!
    Brukar inte få värk av det, men det där jäkla pillret kanske har påverkat.

  • Anonym (Anuny­m)
    Äldre 26 Apr 20:58
    #4

    Ja så kan det vara. Fy vad jobbigt.

    Jag kommer ihåg att jag mådde jätte dåligt av akutpillret jag var ute och mådde jätte illa nästan svimmade. .

    Jag har oregelbunden mens så för mig innan mens är olika varje månad

  • Anonym (Anuny­m)
    Äldre 26 Apr 21:01
    #5

    Jag tror det med att det är äglossning på g för dig

    Vi håller tummarna för det.

    Mitt moto är att inte vara negativ innan negativitet kommer inte försöka vara orolig för sånt man inte kan göra något åt nu. Vet att det är svårt .

    :)

  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 21:02
    #6

    Verkligen jobbigt! Så oroar man sig och känner efter ännu mer och får såklart ännu mer ont ;)


    Men hoppas på att det är ägglossnings-värk!

  • Anonym (Sis)
    Äldre 26 Apr 21:06
    #7

    De gångerna jag tagit dagen efter piller så har mens och ägglossning fuckat upp sig totalt i flera månader. Så du kan nog förvänta dig att det kan bli lite annorlunda.

Svar på tråden Frågor kring akut p-piller