• Lviseg

    Unga föräldrar Bf 2018/2019?

    Hej! Jag är 22 år och väntar mitt första barn, bf dec ???????? söker andra mammor att dela denna resa med. Någon som vill följas?

  • Svar på tråden Unga föräldrar Bf 2018/2019?
  • Anonym (väntar nog andra barnet)

    Hej! Jag är 20 år och jag och sambon väntar andra barnet. Dottern är 15 månader, så det känns riktigt häftigt att få ge henne ett syskon.

    BF på julafton, haha! Hur mår ni? Jag är så fruktansvärt trött, minns inte att jag var så trött med dottern...

  • trollkvinna123
    Anonym (väntar nog andra barnet) skrev 2018-04-29 20:21:35 följande:

    Hej! Jag är 20 år och jag och sambon väntar andra barnet. Dottern är 15 månader, så det känns riktigt häftigt att få ge henne ett syskon.

    BF på julafton, haha! Hur mår ni? Jag är så fruktansvärt trött, minns inte att jag var så trött med dottern...


    Vad kul, jag har bf på juldagen! Mår bra tack, men som du väldigt trött. :)
  • Lviseg
    Anonym (väntar nog andra barnet) skrev 2018-04-29 20:21:35 följande:

    Hej! Jag är 20 år och jag och sambon väntar andra barnet. Dottern är 15 månader, så det känns riktigt häftigt att få ge henne ett syskon.

    BF på julafton, haha! Hur mår ni? Jag är så fruktansvärt trött, minns inte att jag var så trött med dottern...


    Åh vad häftigt! Och bf på julafton, perfekt julklapp :D jag har bf 1 december. Jag mår så fruktansvärt illa... har inte kräkts med har hela tiden känslan av att det ska komma när som helst. Har knappt kunnat äta eller göra något. Vad ska jag göra?:((
  • trollkvinna123
    Lviseg skrev 2018-04-29 21:14:16 följande:

    Åh vad häftigt! Och bf på julafton, perfekt julklapp :D jag har bf 1 december. Jag mår så fruktansvärt illa... har inte kräkts med har hela tiden känslan av att det ska komma när som helst. Har knappt kunnat äta eller göra något. Vad ska jag göra?:((


    Försök äta något litet ganska ofta eller iaf yoghurt eller liknande. :)
  • Jäniiis

    Hej!

    Hoppar in här jag med. :)

    Är 23 år och har en son på 9 mån. Plussade för 1 v sen lite oplanerat hehe, planen var att börja försöka efter sommarn. Men då sonen blev till efter hjälp med hormoner så är jag bara glad att kunna bli gravid på egen hand.

    Min mens är oregelbunden så kan inte gå efter den, men vet exakt när äl var så bf bör vara runt 30 dec. :)

    Kul att följas åt!

  • trollkvinna123
    Jäniiis skrev 2018-04-30 10:50:11 följande:

    Hej!

    Hoppar in här jag med. :)

    Är 23 år och har en son på 9 mån. Plussade för 1 v sen lite oplanerat hehe, planen var att börja försöka efter sommarn. Men då sonen blev till efter hjälp med hormoner så är jag bara glad att kunna bli gravid på egen hand.

    Min mens är oregelbunden så kan inte gå efter den, men vet exakt när äl var så bf bör vara runt 30 dec. :)

    Kul att följas åt!


    Grattis! Vad spännande :) Då är vi rätt nära, jag har BF 25 december. :)
  • Lviseg

    Grattis! Kul att vara några stycken! Vad tror ni om en facebookgrupp? Lite smidigare!

  • lksnigel

    Jag är 22 år och gravid med barn nr 2! Första är född september -16. Bf 31 December så blir ett spännande jul och nyår, haha. 

  • Anonym (väntar nog andra barnet)
    Lviseg skrev 2018-04-29 21:14:16 följande:

    Åh vad häftigt! Och bf på julafton, perfekt julklapp :D jag har bf 1 december. Jag mår så fruktansvärt illa... har inte kräkts med har hela tiden känslan av att det ska komma när som helst. Har knappt kunnat äta eller göra något. Vad ska jag göra?:((


    Haha ja precis! Jag fyller 21 den 28 december så kanske blir på min födelsedag lika gärna :)

    Åh inte kul med illamående... Hade svårt illamående med diagnosen hyperemesis med dottern, så förstår hur jobbigt det måste vara! Det som hjälpte mig var att försöka få i sig något iallafall trots att man inte har någon matlust, vitt bröd och kex stillade illamåendet något. Annars har jag inte så mycket tips, kräktes i 9 månader och är livrädd för samma denna gången...
  • Guldbarb
    trollkvinna123 skrev 2018-04-29 15:33:23 följande:

    Vad kul! Jag blir 26 år iår och jag väntar mitt anda barn i slutet av december :)


    Det gör jag med :D (både fyller 26 och väntar andra i december)
  • ellsonelly

    Gick in i v9 IDAG Skrattande Jag och sambon väntar första barnet, jag fyller 20 om några månader och killen är 24. Vi är beräknade 11 December iår, vore kul att följas åt!


    Hur mår ni? Jag mår illa hela tiden, spyr minst en gång om dagen... Allt som har med mat känns superjobbigt, hoppas att det går över snart..

  • trollkvinna123
    Lviseg skrev 2018-05-01 10:19:56 följande:

    Grattis! Kul att vara några stycken! Vad tror ni om en facebookgrupp? Lite smidigare!


    Absolut :)
  • trollkvinna123
    ellsonelly skrev 2018-05-01 11:29:11 följande:

    Gick in i v9 IDAG  Jag och sambon väntar första barnet, jag fyller 20 om några månader och killen är 24. Vi är beräknade 11 December iår, vore kul att följas åt!

    Hur mår ni? Jag mår illa hela tiden, spyr minst en gång om dagen... Allt som har med mat känns superjobbigt, hoppas att det går över snart..


    Vad jobbigt det låter! ???? men grattis ändå :) jag mår bra. Lite illamående till och från bara.
  • Lviseg
    ellsonelly skrev 2018-05-01 11:29:11 följande:

    Gick in i v9 IDAG  Jag och sambon väntar första barnet, jag fyller 20 om några månader och killen är 24. Vi är beräknade 11 December iår, vore kul att följas åt!

    Hur mår ni? Jag mår illa hela tiden, spyr minst en gång om dagen... Allt som har med mat känns superjobbigt, hoppas att det går över snart..


    Huvva för att må illa, jag lider med dig, har mått riktigt Putin ett bra tag nu men snart blir det bättre?? Gå på apoteket och köp postafen. Det är åksjuketabletter rek. av bm så helt ok att äta om illamåendet blir förlamande :) hoppas du mår bättre snart!
Svar på tråden Unga föräldrar Bf 2018/2019?