• Äldre 30 Apr 10:08
    11904 visningar
    24 svar
    24
    11904

    Fler som väntar på bebis?

    Är gravid med vårt tredje barn, är i v 39+2 och bara väntar och väntar. Finns det fler därute som oxå går och hoppas på bebis inom snar framtid!?

  • Svar på tråden Fler som väntar på bebis?
  • Äldre 30 Apr 10:46
    #4
    Anonym (CS) skrev 2018-04-30 10:18:12 följande:

    Grattis till din graviditet. Jättekul! :) 

     Själv väntar jag och väntar på att bli gravid, så hoppas snart på ett + på stickan :) 


    Tack! Hoppas du får ditt plus snart! Har du barn sen innan?:)
  • Äldre 30 Apr 10:49
    #5

    Vet ni vad det blir? Vi ska få ännu en pojke. :) Mina tidigare har kommit v 39+0 och 40+0 så jag hoppas den här åtminstone inte vill stanna längre än dem. ;)

  • Äldre 30 Apr 13:08
    #10
    Anonym (CS) skrev 2018-04-30 11:21:25 följande:

    Nej det har varken jag eller min sambo så vi är väldigt förväntansfulla på att förhoppningsvis få ett plus snart. Vi har försökt i ca 10 månader nu och det börjar bli lite trögt att få sin mens varje månad. Men vi ger absolut inte upp! :) 


    Åh, spännande! Vi har haft sån otrolig tur att bli gravida på första försöket med alla 3, kan tänka mig att det är frustrerande när det tar längre tid men det är bara att köra på! Till slut händer det. :) Lycka till!
  • Äldre 30 Apr 13:11
    #11

    Jag hade så enkla förlossningar: vattnet gick med den första och strax därefter började värkarna och med andra barnet blev jag igångsatt så det var ju inge tal om saken. Hade aldrig särskilt mycket känningar eller förvärkar med dom men nu har jag trott det ska sätta igång 3 gånger senaste veckan och blir sååå besviken varje gång. Är så jobbigt att bara gå runt och vänta.

  • Äldre 1 May 16:45
    #18

    Jag är oxå orolig att det ska gå för fort! Min sambo jobbar nätter och cyklar 30 minuter till jobbet då han inte har körkort så är livrädd att han inte ska hinna hem. Tack och lov bor svärmor bara 5 min ifrån oss och är arbetslös för tillfället. ;)

    Idag gick slemproppen så jag hoppas bebis kommer snaaart! :)

  • Äldre 1 May 16:55
    #19
    MrsEK skrev 2018-05-01 08:25:42 följande:

    Hej alla!

    Plussade förra veckan så är i gravidvecka 5 nu. Första barnet så jag känner ju efter i varandra hörn och vrå. Det jag undrar över är om det är "normalt" om det drar o ilar längs ljumskarna och rumpan, låren. Har hört att det är livmodern som börjar ta plats men jag är rädd att jag fått tidig foglossning.

    Längtar till vecka 7 då jag ska på tidig undersökning ? åh vad jag hoppas att allt går hela vägen för oss alla!


    Grattis till plusset!

    I början kan det kännas såsom du beskriver när det drar i ligament och grejer. Så det låter normalt enligt min erfarenhet. Foglossning brukar oftast visa sig senare. Det är mycket som händer i en gravid kropp! Lycka till!!
  • Äldre 3 May 12:57
    #23
    ABH skrev 2018-05-03 12:19:10 följande:

    Haha min gick också i förrgår/igår, i omgångar.. överanalyserar alla tecken på att förlossningen kan vara på gång nu, men än så länge ingenting! Hur går det för dig?


    Hade onda förvärkar efter den släppte men de gick över till kvällen. Suck. Har haft en del molvärk idag men det tycks inte bli mer än så. Är såååååå jobbigt att bara gå och vänta.
Svar på tråden Fler som väntar på bebis?