• Anonym (vänta­r nog andra barnet­)
    Äldre 5 May 20:37
    5045 visningar
    8 svar
    8
    5045

    Syskonvagn elr inte?

    Angående syskonvagn! Någon fler som har/kommer fått/få barn tätt? Hur tänker ni kring syskonvagn?

    Jag är ganska tidigt gravid och tänker direkt på det praktiska, bilstolar, barnvagnar osv, är skönt att få organisera upp alla tankar i huvudet. Men än så länge är graviditeten hemlig och jag har ingen att bolla alla tankar med???? (förutom sambon som bara säger vi gör som du vill)

    SÅ, dottern kommer inte ens hinna fylla 2 år och sover just nu fortfarande ute i vagnen på dagen. Skulle ni ha skaffat syskonvagn i min sits? Eller haft två vanliga? Funderar på Bugaboo donkey då den går att använda både som enkel vagn och som syskonvagn. Ge mg all tips ni har, ni med erfarenhet ????

    / Blivande 2 barnsmamma

  • Svar på tråden Syskonvagn elr inte?
  • Anonym (vänta­r nog andra barnet­) Trådstartaren
    Äldre 6 May 21:37
    #4
    Mia86a skrev 2018-05-05 20:44:06 följande:

    Vi har 20 mån mellan barnen och valde att köpa en bugaboo donkey. Supernöjda med det valet just eftersom att man kan använda den både som enkel- och dubbelvagn. Vi har en enkelvagn (britax) också sedan tidigare som äldsta barnet sover i på dagen.


    Ja precis det jag också tänkt med den! Just nu har vi en helt ny Emmaljunga NXT90f, går visserligen att göra om till syskonvagn på längden men vet inte riktigt vad jag tycker om det. Känns som att det ska bli trångt och obekvämt för dottern i sittdelen...
  • Anonym (vänta­r nog andra barnet­) Trådstartaren
    Äldre 6 May 21:37
    #5
    Mia86a skrev 2018-05-05 20:44:06 följande:

    Vi har 20 mån mellan barnen och valde att köpa en bugaboo donkey. Supernöjda med det valet just eftersom att man kan använda den både som enkel- och dubbelvagn. Vi har en enkelvagn (britax) också sedan tidigare som äldsta barnet sover i på dagen.


    Ja precis det jag också tänkt med den! Just nu har vi en helt ny Emmaljunga NXT90f, går visserligen att göra om till syskonvagn på längden men vet inte riktigt vad jag tycker om det. Känns som att det ska bli trångt och obekvämt för dottern i sittdelen...
  • Anonym (vänta­r nog andra barnet­) Trådstartaren
    Äldre 6 May 21:40
    #6
    Trippelmamma76 skrev 2018-05-05 20:46:26 följande:

    Ja, jag hade skaffat en syskonvagn men kanske inte en bugaboo då de är rätt trånga. Vi fick byta till en större vagn när barnen var i den åldern.


    Vad köpte ni för vagn då? Vi har precis köpt en ny Emmaljunga NXT90f som går att göra till syskonvagn på längden. Men vet inte riktigt vad jag tycker om det. Har kikat lite på Emmaljunga dubbel viking och fastnat lite för den, är svag för Emmaljunga i överlag.. :)
  • Anonym (vänta­r nog andra barnet­) Trådstartaren
    Äldre 6 May 21:44
    #7
    Joker skrev 2018-05-05 21:59:18 följande:

    Är i samma sits (förutom att bf är om mindre än 2 månader!!) Vi har inte köpt vagn, och vi har inte ens liggdel till vår nuvarande vagn (köpte en ny när dottern var 6 månader och skippade då liggdel). Dottern kommer vara 22 mån när bebis kommer. Efter mycket velande fram och tillbaka så blir det nog en syskonvagn, jag vill kunna spänna fast båda barnen om jag är själv med dem i ex kollektivtrafiken eller på stan. Vi väljer mellan Donkey och Uppababy Vista, men lutar mer och mer åt Vista. Tyckte att Donkeyn kändes så himla bred i syskonläget. Här är det samma kommentarer från sambon ?välj du det du vill så blir det bra?..


    Åhå spännande!! Snart bebis då :D Uppababy vista har jag inte sett, måste kolla upp. Vi har just nu en Emmaljunga NXT90f som går att göra om till syskonvagn på längden, så ett alternativ är ju att bara köpa till adaptrar och liggdel så får man se hur stort behovet av syskonvagn är. Vi bor på landet och har hund, så blir mycket promenader och är väl mest då jag tänker att dottern inte kommer orka gå. Annars går hon gärna själv i övrigt.. :)
Svar på tråden Syskonvagn elr inte?