• Thebones

    Hjälp

    Hej jag o min sambo är inte på samma plan. Jag är 21 o han 22. Jag har varit redo för barn sedan jag var 16 men har väntat tills jag haft ett sdadigt förhållande, fast jobb och lägenhet ( vilket är klart ). Han vill inte ha barn, inte förens minst 30. Jag vill ha om ca 1-2 år som senast. Hans ursäkt till att han inte vill ha barn nu är för att han vill festa, festa o festa! Vi har varit tillsammans ett par år o de känns som att när jag är 22-23 år så borde man starta med att bilda en familj. Vad kan jag göra för att han ska känna sig mer redo eller förstå att han fortfarande kan dricka men kanske inte hela tiden.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (M)
    Thebones skrev 2018-05-06 22:40:39 följande:

    Hej jag o min sambo är inte på samma plan. Jag är 21 o han 22. Jag har varit redo för barn sedan jag var 16 men har väntat tills jag haft ett sdadigt förhållande, fast jobb och lägenhet ( vilket är klart ). Han vill inte ha barn, inte förens minst 30. Jag vill ha om ca 1-2 år som senast. Hans ursäkt till att han inte vill ha barn nu är för att han vill festa, festa o festa! Vi har varit tillsammans ett par år o de känns som att när jag är 22-23 år så borde man starta med att bilda en familj. Vad kan jag göra för att han ska känna sig mer redo eller förstå att han fortfarande kan dricka men kanske inte hela tiden.


    Inget. Han är inte redo för barn helt enkelt. Och det är inte så konstigt, de flesta är inte redo när de är i tidig 20-års ålder. Du kan förstås stanna och hoppas på att han ändrar sig inom några år, det kan hända. Nu kanske han känner så som han känner, men om ett par år kanske det livet inte lockar lika mycket längre och han börjar känna sig mer redo (om än inte då, men kanske tidigare än 30). Men det finns förstås aldrig några garantier. Eller så får du gå vidare och hitta någon som vill ha barn tidigt. Inför nästa förhållande kanske du isåfall ska ta reda på om din partner vill ha barn och ungefär när innan du fixar allt annat på din lista.
  • Anonym (Emelie)

    Risken om du tvingar honom är att han lämnar dig under graviditeten.

    Man kan inte tvinga någon till att ta ett sådant stort steg i livet när han inte är redo. Det är långt ifrån okej och oerhört själviskt av dig.

    Vill du så gärna ha barn nu får du leta efter en partner som vill.

    Jag förstår din partner till 110%! Jag är 2 år äldre än min sambo - blir 30 år i sommar. Vi träffades när jag car 22år och han 20år. Vi ville båda vänta för att kunna resa, festa, vara egoistisks, ligga bakfulla, vara spontana, plugga och mycket mer.

    I november -2017 blev vi föräldrar och är gravida igen och ska få ett syskon i höst. Tiden för barn kommer och kan du inte vänta då får du gå vidare och söka hos en annan parter för detta kan du inte tvinga på honom.

    Det är ett barn och inget djur man bara kan lämna bort.

Svar på tråden Hjälp