• Natta93

    Hur länge tills du blev gravid med första barnet?

    Hur länge tog det för alla er att bli gravid med första barnet. Man hör så olika att för vissa tar de 2,3 månader och ända upp till ett år..

    Och när ni väl blev gravid gick det bra eller skedde de nå riktigt tråkigt och hemskt som ett missfall osv..

    Berätta är så rädd att när jag och sambon ska börja försöka att de kommer ta jätte länge. Så tänkte kan vara kul att höra alla andra där ute :)

  • Svar på tråden Hur länge tills du blev gravid med första barnet?
  • Fröken Sol

    Första graviditeten, 23 år, hade oskyddat sex, fick en fantastisk dotter.

    Andra graviditeten, 25 år, hade oskyddat sex, fick en fantastisk son.

    Tredje graviditeten, 39 år, tog ut en kopparspiral som suttit inne i tio år. Blev gravid direkt. Nu gravid i vecka 33.

  • Anonym (8)

    8 månader och allt gick bra.

    Andra barnet tog sig på första försöket.

  • Anonym (IVF)

    2 år tog det, ett år med egna försök och ett år med utredning, ägglossningsstimulering och till slut IVF som tack och lov gick vägen direkt.

  • Anotherone
    Anonym (Barnlös) skrev 2018-05-08 05:22:05 följande:

    Eller menar ni kanske första försöket på ägglossningen just första månaden ni försökte?


    Precis så! Första ägglossningen efter att vi sagt till varandra att "nu kör vi " typ.

    Som vår tvåa, det var i skiftet juli/augusti och jag hade precis haft mens. Vi hade pratat om att det kanske vore läge och nån vecka senare kände jag tydligt att jag hade ägglossning (alltid kunnat läsa min kropp bra) och helgen innan skolstart fick jag ett plus på testet. Han är snart ett år nu!
  • faglin

    Första - gravid trots p-piller när jag var 17 (abort)

    Andra - gravid på första försöket

    Tredje - gravid på andra försöket

    Fjärde - gravid på första försöket (missfall v 9)

    Femte - gravid på första försöket

    Så nu har jag tre fina pojkar på 7 år, snart 5 år och snart 2 månader. :)

  • linnis83

    Första barnet tog drygt 2 år. Blev gravid efter ca 11 mån men det slutade i MA i v 14. Sen tog det ca 10 månader innan nästa plus som blev en dotter!

    Andra barnet tog ca 3 månader tack och lov. =)

  • citrongräs

    Första, ca 4 månader

    Andra, oplanerad grav, missfall v 7

    Tredje, ca 4 månader, missfall v 5

    Fjärde, 7 månader, nuvarandes grav i v12, hittills verkar allt fortlöpa normalt.

  • Erla

    Första tog 1,5 år sedan p-pillerstopp slutade med försenat missfall i vecka 13 ca.

    Andra tog två månader efter missfallet, slutade i tidigt missfall i vecka 5-6

    Tredje tog 10 månader och fick en liten flicka :)

  • Anonym (:))

    29 år, 3-4 försöket fick en dotter (Hade ingen regelbunden mens efter att slutat m p-piller, fick akupunktur, fick mens, blev gravid).

    32 år, 3 försöket fick en dotter (Efter att ha tagit ut kopparspiral)

    41 år, 2 försöket väntar en pojke (Efter att ha tagit ut kopparspiral)

  • Utvandraren2

    Började använda Flo-appen förra våren för att få ett hum om hur min menscykel ser ut ifall vi ville prova. Använde inget hormonellt preventivmedel sedan två år. När jag hade ÄL i oktober hade vi planerat sex den dagen det var störst chans. Det fungerade direkt, är i v34 nu.

  • Jenema

    Har en dotter sen innan, gick på första försöket (född 2014, jag var 30 år)

    Nu gravid igen på första försöket, i v 11, håller tummarna för att allt går bra (beräknad bf i dec, då jag är 34 år).

Svar på tråden Hur länge tills du blev gravid med första barnet?