• Mamma till S

    Köpa vagn! När?

    Hej. Går in i v 32 på lördag o funderar på vagn, babyskydd osv. När köpte ni allting? :) Det är ingen lång lev.tid på grejerna men jag är så nojig att köpa allt för tidigt liksom. Eller för tidigt men, att det ska betyda otur eller nått.....

    Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Köpa vagn! När?
  • Otit
    Mamma till S skrev 2018-05-10 17:47:56 följande:

    Hej. Går in i v 32 på lördag o funderar på vagn, babyskydd osv. När köpte ni allting? :) Det är ingen lång lev.tid på grejerna men jag är så nojig att köpa allt för tidigt liksom. Eller för tidigt men, att det ska betyda otur eller nått.....

    Hur har ni gjort?


    Köpte allt ganska tisigt med första barnet, kunde liksom

    Inte bärga mig. Men andra barnet behöver vi inte köpa så mycket. Går in i vecka 21 imorgon och efter rutinultraljudet köpte vi Bugaboo donkey samt fick ta över ett babyskydd av en kompis. Så vi är redan klara med alla förberedelser. Tänker att dom bebis är färdigbakad om tre veckor och skulle kunna komma då. Trist om man inte har någonting hemma då.
  • Otit

    Din bebis är färdigbakad om fem veckor skulle det såklart stå

  • fjanten

    Med första hade vi skaffat allt vi kände att vi behövde typ i vecka 25. Vagnen beställde vi efter RUL i vecka 18.

    Till andra köpte vi syskonvagnen strax efter RUL.

  • Johannana

    Vi köpte Bugaboo Donkey efter RUL och har successivt börjat köpa lite kläder och småsaker, är i v23 :) Vagnen köpte vi på Big baby och de lämnar förlossningsgaranti. Så skulle det inte gå som det ska kan man lämna tillbaka grejerna. Men så ska vi inte tänka :) Tycker absolut du kan börja shoppa loss!

  • Vickan I

    Jag förstår dig. Är också orolig av mig denna gång och kändes läskigt köps vagn etc. Men beställde den och babyskydd tillslut runt v 30. Bad om leverans två veckor innan bf, men hämtade den sedan en vecka innan. Typ alla butiker har förlossningaranti. Jag fick helt enkelt börja tänka att OM något går fel på slutet, så kommer jag inte bli mer ledsen för att jag har en säng/vagn etc hemma.

  • Mamma till S

    Tack för era svar!! Har precis klickat hem ett Babynest, ska kika på vagn o babyskydd nu också. Vill ju va klar men ändå känns det såå långt bort .. Ah!

  • engladprick

    köpte allt mellan v 12-20, fick inte att hejda när jah väl var igång. låg även i risk för förtisig födsel och låg sjukskriven sista 5 veckorna

  • grönaärtan

    började köpa det mesta efter vecka 30 (vi flyttade då till hus så hade inte plats innan förutom för lite kläder)...vagnen hämtade vi i v36, babyskydd v 37 om jag minns rätt.. nu väntar jag nr 2 och ska bara fixa extra ram till Donkey någon gång i v 35+ och babyskydd.. resten har vi som tur är...

  • Corneliass

    Jag kommer nog köpa vagn i vecka 30 någon gång. Så jag tycker absolut att du "kan" köpa vagn redan nu. Man får ju köpa saker när man själv vill :) 


    Gravid med första barnet
  • Gulletussan

    Vi köpte vagnen direkt efter RUL typ. Vi visste vilken vagn vi ville ha och just då var det ett erbjudande där vi "sparade" flera tusen, där vi dessutom fick med massa tillbehör. Så då slog vi till redan då :)

Svar på tråden Köpa vagn! När?