• Äldre 10 May 20:36
    1513 visningar
    0 svar
    0
    1513

    Ångrar byte av jobb

    Hej,

    Jag söker råd.

    Allt började 2016 när företaget jag jobbar på skulle få ett nytt jätte komplex IT system som kommer att förnändra allt för företaget.

    Jag jobbade då som maskin operarör och va otroligt driven och duktig. Jag blev uttagen som den enda operatören från hela fabriken till vara med i dom sista testerna innan systemet skulle gå live.

    När vi väl gick live så fick jag en sorts roll att kunna lösa alla följd problem som blev med systemet. Jag blev duktig fort och ryktet spred sig.

    Cirka 6 månader in så vill ledningen på företaget att jag ska jobba dagtid (jobbade 4skift innan) och stötta fabriken och de anställda med att bli bättre i systemet. Jag tackade ja för detta va min chans.

    Under tiden jag va i detta "projektet" så kom det upp en intern annons om en global tjänst att jobba med detta IT systemet. Jag sökte tjänsten och fick den!

    Dock ångrar jag detta jobb bytet så enormt. Samtidigt som jag började på det nya jobbet så ficl vi vårt andra barn vilken är underbart. Dock så träffar jag dom knappt längre för det nya jobbet har såna arbetstimmar.

    Det nya jobbet är inte alls som jag trodde.

    Jag har nu hört av till fabriken igen och frågat om jag får komma tillbaka. Ledningen verkar skeptiska men dom skulle återkomma.

    Tycker ni jag är dum som vill byta tillbaka? Jag har sån ångest...

Svar på tråden Ångrar byte av jobb