Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

30 timmars schema förskola för äldre syskon

Vi hade kl 8-14 fem dagar i veckan till att börja med. Jag tyckte det var guld värt att mannen kunde lämna på förskolan. Då kunde jag och bebisen ligga kvar i sängen och mysa en stund på morgonen. Och i början kändes det väldigt skönt att äldsta barnet fick komma iväg till förskolan varje dag (för allas skull...).

När bebisen blev lite äldre ändrade vi till måndag - torsdag kl 7.30-15. Då kunde jag ibland ta med mig barnen på någon utflykt. Eller så tog mannen en föräldrardag och vi kunde ta en långhelg.

• Anonym (K)
    Anonym (Fre) skrev 2018-05-13 13:22:49 följande:

Sen tänker jag att förskolan finns till för er, så de får se till att vara flexibla.

Fast så kan man nog inte riktigt tänka. Förskolan är ju i första hand till för att ta hand om barnen när föräldrarna arbetar. Och i andra hand för att ge barnen ett pedagogiskt innehåll. Så att säga att förskolan helt ska anpassa sig efter TS tycker jag är lite fel. Men sen är det ju såklart bra om de inte har principer och regler bara "för att" utan att man kan samarbeta för att göra det så bra som möjligt för alla.
Svar på tråden 30 timmars schema förskola för äldre syskon