• Äldre 13 May 14:06
    26989 visningar
    188 svar
    188
    26989

    Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

    Följs gärna åt! Här är bf 24/6, andra barnet. Hade tänkt jobba till vecka 39, men nu under de senaste dagarna har foglossningen blivit värre och jag får sammandragningar hela tiden, så jag ska be om en läkartid så snart som möjligt. Kommer aldrig fixa 100 % jobb plus ta hand om sonen ända fram till vecka 39, hoppas på åtminstone 50% sjukskrivning.

  • Äldre 13 May 15:24
    #7
    Mimmi O skrev 2018-05-13 14:41:13 följande:

    Oj, ja det är lång tid att jobba även utan ett andra barn hemma.

    Det borde väl inte vara ett problem att få sjukskrivning?

    Här har jag varit sjukskriven från v25.

    Först 50% från v. 22 och sedan på heltid från v.25.

    Har väldigt högt blodtryck så därför.

    Hoppas du får vila lite iallafall.


    Ja, jag trodde väl att jag skulle må tillräckligt bra för att jobba, men tänkte inte på att jobbet fortsätter när jag kommer hem.. Blir för tufft med båda. Nej, jag hoppas inte det! Ok, vad skönt att du fick sjukskrivning och kan ta det lugnt, eller så lugnt det går med två barn.

    Ja, förhoppningsvis blir det lite vila!
  • Äldre 14 May 17:07
    #16

    Fick läkartid redan imorgon, så får se vad han säger!

  • Äldre 14 May 18:01
    #18
    Mimmi O skrev 2018-05-14 17:43:09 följande:

    Håller tummarna.


    Tack! :)
  • Äldre 15 May 11:05
    #21

    Precis kommit från läkaren, han ville sjukskriva mig 100 % och var skeptisk när jag pratade om 50 %.. Så vi möttes halvvägs och det blev 75 % tills jobbet är slut. Blev mer än jag tänkt, men tror det blir bra ändå.

  • Äldre 15 May 20:16
    #26
    Mimmi O skrev 2018-05-15 11:11:27 följande:

    Det låter faktiskt bra. Håller tummarna för att det fungerar!


    Tack! Ja, jag hoppas det blir bra.
    TheRealMe skrev 2018-05-15 15:13:06 följande:

    Se nu till o samla krafter o vila. O så kan du få njuta av det underbara vädret vi har. .


    Jag ska försöka! Min lille son hade 39,5 i feber när han kom hem från förskolan stackarn, så blir sitta inne som gäller i några dagar tyvärr. Avskyr värme förvisso, så det är inte hela världen :)
  • Äldre 25 May 08:31
    #71
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-25 07:56:12 följande:

    Nu ska jag in till förlossningen och ha taktiksnack med en BM som är proffs på just sätesförlossning! Busen gick inte att vända:( Har gjort viktskattning av bebis och röntgat bäckenet så idag ska vi prata om hur vi ska gå vidare. Sätesförlossning el snitt, pest el kolera enligt mig. Hade verkligen sett framemot en vanlig vaginal förlossning så det här blir ett svårt beslut. Hoppas på lite mer klarhet när jag fått svar på röntgen osv.

    Hur hade ni resonerar? Någon som gjort något av det?


    Hade det varit jag som var i den situationen och det hade funnits ett team med mycket erfarenhet av förlossning med sätesbjudning så hade jag gett det en chans. Jag har lite skräck för kejsarsnitt också.. Men ändå.
  • Äldre 25 May 09:16
    #74
    Sjuttiosjuan skrev 2018-05-25 08:42:03 följande:

    Tänker lite som du! Dom är duktiga på det här och dom tar ju givetvis inga risker. Det är väldigt stor risk för snitt ändå eftersom förlossningen måste flyta på väldigt bra framåt. Men blir det så har man ju iallafall försökt..


    Ja, precis, fungerar inte det ena så blir det det andra. Hur det än blir så hoppas och tror jag det går jättebra!
  • Äldre 26 May 12:43
    #91
    Freya18 skrev 2018-05-26 11:51:45 följande:

    Här händer det grejer! Lillpojken vill komma ut redan i maj! :o

    Vattnet small till och forsade ut vid 5 imorse. Det knäppte till och jag fattade direkt att nu kommer det komma vatten! Värkarbetet har gått smidigt till. Ont som attans och har fått vråla lite i lustgasmasken.. Kändes som tusen knivar i ryggen, så för 2 timmar sen fick jag epidural. Otroligt sköna värkar efter det och jag sitter och gungar här på bollen just nu. :)

    Jag är så himla orolig för krystvärkarna och väntar på att det ska starta. Var öppen 8 cm senast och bm säger att värkarbetet har gått ganska fort och effektivt. Nu är det bara och samla energi till sista rycket! Hoppas på att det ska gå bra!


    Oj, vad spännande! Roligt att följa hur det går för dig! Kämpa på, snart har du din lilla bebis i famnen <3
  • Äldre 26 May 13:17
    #93
    Freya18 skrev 2018-05-26 13:03:56 följande:

    35+4. Så han är lite för tidig, men hans hjärta slår fint och stabilt och nu är jag öppen 10 cm! Väntar på trycket nedåt. Ryggen känns mycket bättre efter epiduralen och nu molar det på framsidan istället. Helt ok värkar och jag behöver ingen lustgas. Står och vankar här vid sängen.


    Oj, ja det var tidigt! Jag är 35+5 idag, nu börjar man fatta att det är dags snart alltså. Min man såg stressad ut när jag berättade om detta XD

    Vad skönt att det flyter på så bra! Snart dags alltså, heja, heja!
  • Äldre 26 May 22:25
    Freya18 skrev 2018-05-26 21:54:51 följande:

    Nu är han här!! :D Mår bra och är stark.

    Jag var öppen 10 cm väldigt länge innan jag kunde börja krysta. Epiduralen fick dom stänga för jag kände inte trycket nedåt. Men jag fick kämpa på att krysta fast jag inte kände trycket, men kände mig bajsnödig och det sa dom va bara bra! Då tröck jag på varje gång och här är han nu. :)

    Nu är man skapligt trött och ska sova snart. Vilken upplevelse!


    Grattis!! Bra jobbat :D
  • Äldre 28 May 09:52
    TheRealMe skrev 2018-05-28 09:50:58 följande:

    Hej tjejer! Kl 20:55 så valde en prinsessa att titta ut!! Värkarna blev mer intensiva. Vi blev incheckade kl 20:20 på förlossningen o hon kom ut som en raket 20:55!!! Nu ska vi träffa barnläkaren o ska få förhoppningsvis åka hem sen. Vi njuter :).


    Oj, vad bråttom hon hade! Stort grattis!! :D Åh, vad härligt <3
  • Äldre 3 Jun 14:09
    halfbaked skrev 2018-06-03 11:29:23 följande:

    Alltså det är inte roligt att vara höggravid med en aktiv, understimulerad 2-åring som inte sover dagtid när man har jätteont med sammandragningar, ryggont m.m. Och 2-åringen blir så arg över att jag inte orkar. Puh, bf om 7 dagar. HOPPAS bebisen vill komma de närmsta dagarna. Kommer inte orka gå över. Fick på bf -1 sist :-/


    Förstår dig helt! Min 22-månaders sover dock fortfarande på dagarna, nu i vagnen och jag sitter och vilar i skuggan. Han är dock väldigt energisk och springer gärna iväg så fort han får chansen, lätt att hänga med när man är stor som ett hus.. Han blir också arg när jag inte orkar, jättejobbigt :/ jag har dock hela tre veckor kvar till BF, men sjukskriven fram till 20/6 tack och lov, så kan ha sonen på förskolan under veckorna. Min bebis får gärna komma två veckor tidigt! Sist hade jag gått över så mycket man får om jag inte blivit igångsatt av andra anledningar på bf+12.. så förhoppningarna är väl inte skyhöga att det blir så :/
  • Äldre 4 Jun 04:45
    halfbaked skrev 2018-06-03 20:35:06 följande:

    Skönt! Dottern kan sova ca 30 minuter ibland men inte så att jag hinner vila direkt :-/ förr sov hon typ 2 h när hon gick heltid på fsk på veckorna. Så är mer full fart nu då hon känns understimulerad.

    Skönt att ha heltid på fsk! Jag har bara 15 h nu. Vad händer efter att du varit sjukskriven klart?


    Ojdå, ja det förstår jag. Du, det oroar jag mig över.. Lär väl måsta ha honom hemma på heltid i över två veckor om jag går över, vet inte hur det funkar. Hur kommer det sig att du har 15 timmar?
  • Äldre 4 Jun 11:05
    halfbaked skrev 2018-06-04 10:07:05 följande:

    Har semester och får för förskolan ha 15 h är man fl för barnet som kommer får man också ha 15 h. Så varför ska du ha honom hemma i 2 veckor heltid?


    Aha ok :) därför jag är sjukskriven till 20/6, bf är 24/6 och lär säkert gå över två veckor...
  • Äldre 4 Jun 13:40
    halfbaked skrev 2018-06-04 11:23:13 följande:

    Okej, är det sommarförskola därefter? tänkte att du borde få ha honom 15 h på fsk annars.


    Ja, alltså förskolan är öppen till och med vecka 28, men vet inte vad som gäller sen.. Bra du sa det, då ska jag höra med dom om det!
  • Äldre 11 Jun 13:07
    Nube skrev 2018-06-11 12:39:42 följande:

    Min slempropp började lossna imorse efter nattens värkar men sedan har de försvunnit och inget mer har hänt... men nåt som händer iaf!

    Hur går det för andra?


    Spännande! Hoppas det är något på gång.

    Händer inte mycket här.. Kände rejält tryck neråt förra veckan, men efter det ingenting alls. Inga förvärkar eller så, bara sammandragningar som inte gör ont. Har dock 13 dagar kvar till BF, så räknar inte med att det drar igång ännu ändå :)
  • Äldre 11 Jun 16:40
    Nube skrev 2018-06-11 15:14:06 följande:

    Ja, mycket spännande! Har gått över precis en vecka nu så bebisen får gärna komma nu :)

    Okej, då har du lite tid kvar kanske innan det är dags men det kan ju komma igång när som helst också. Mår du bra annars?


    Ojdå, ja då borde det vara dags snart! Om inte annat senast om en vecka :)

    Jo, inget är omöjligt, men jag är skeptisk :P mår väl bra i det stora hela, men har mycket foglossning och stundtals svårt att gå. Blev sjukskriven på heltid som tur var, det var nödvändigt nu mot slutet. Längtar väldigt mycket efter liten i magen nu, så nyfiken på vem hon är :) är det din första?
  • Äldre 13 Jun 18:58
    Nube skrev 2018-06-13 17:31:50 följande:

    Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar!

    Lycka till allihopa!


    Åh, då var det verkligen på gång! Stort grattis! <3
  • Äldre 13 Jun 20:43
    Nube skrev 2018-06-13 20:28:19 följande:

    Ja, det var det! Värkarna kickade igång under eftermiddagen och vi åkte in lite efter midnatt. Då gick vattnet och hon föddes sedan igår eftermiddag så det tog sin lilla tid men allt gick bra ändå. Hoppas det går lika bra för dig!


    Vad skönt att höra! Inte att det tog lång tid, men att det gick så bra :) Tack, hoppas på det!
Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?