• Anonym (99)

Han älskar mig inte längre.....

Du kanske ska kontakta honom och fråga, eftersom du absolut vill veta.

För det verkar inte troligt att han kommer kontakta dig och förklara.

Riv bort plåstret och ta den ev jobbiga smällen som kan komma, Skit samma om du är redo eller inte, värre än vad det är nu kan det ju knappast bli.

Så slipper du gå och grubbla och undra.

Eller så accepterar du att inte veta.

Men GÖR något så du kan gå vidare.

• Anonym (99)

Ja, gör det!

Bestäm tid för att byta nycklarna ganska snart, och när ni ses säger du vad du vill säga och frågar det du vill veta.

Men jag vet av erfarenhet att det mycket väl kan bli så att efter samtalet har du 1000 nya frågor och vrider och vänder på allt han sa och grubblar likt förbaskat.

Lycka till!

• Anonym (99)

Du kanske ska ta kontakt med kurator?

Så du får prata med någon professionell.

• Anonym (99)

Det är helt normalt att känna saknad, ha separationsångest och känna frustration över att ha blivit lämnad på ett trist sätt.

Du kommer känna när du är redo att börja dejta och öppna upp för att släppa in någon nu. Nu är du nog inte det, du jämför alla med exet och önskar att det var han.

Men du, han kommer blekna ju längre tiden går, och du kommer upptäcka en dag att du faktiskt känner dragning och intresse för andra. Men det är inget som går att tvinga fram.

Ja, svårt balansgång att veta om man saknar just honom eller någon. Du saknar nog vissa saker med honom, och blir ledsen när du tänker på allt ni gjort och upplevt tillsammans. Och känner sorg för att det inte fick fortsätta.

När jag tänker på mitt ex så är det några saker jag verkligen gillade med honom och saknar, men många saker jag inte saknar.

Skulle han kontakta mig nu när jag är singel och vilja ses igen skulle jag bli glad att han saknar mig, men den största behållningen skulle vara att säga tack men nej tack.

Pinsamt men sant. Vill aldrig tillbaks till honom trots att jag saknar mycket av det vi gjorde.

Så för mig är det tydligt att jag saknar någon, inte honom.

Men det är lätt att blanda ihop.

• Anonym (99)

Ibland känns det som du skriver saker som du VILL tro på bara för att du Vill, men det finns ingen förankring bakom. Känns det som.

Du skriver att du trodde han var snäll, men sen att han inte alls är snäll. Och nu att han är en sån fin kille som du inte vill förlora.

Sist kunde du inte ens träffa honom för att byta nycklar, nu vill du vara kompis med honom.

Nu har han hört av sig att han tänker på dig och att du därför känner ett hopp.

Ett hopp om vad?

Att han tänkt på dig?

Det är helt normalt att man tänker på den man lämnat, tankar som mest är ?undrar hur han har det?. Mer känslor än så är det sällan om man lämnat någon.

Min erfarenhet är att det är svårt att vara vän med någon man fortfarande har känslor för, speciellt ett ex som dumpat en och gått vidare.

Det blir spänt läge och svårt att vara neutral den dagen har berättar om andra tjejer, går på dejt, ligger med någon, kanske blir ihop med någon?

Fixar du det?

För ska man vara vänner så är man vänner, man måste släppa ALLA förhoppningar på återförening. Annars kommer den sk vänskapen vara väldigt skev om man går in i den med baktankar att han nog kommer få känslor för en igen. Det är ingen schysst vänskap.

Eller menar du vänskap som i att ni bara pratar lite om ni springer på varandra, behåller varandra på sociala medier men umgås inte?

Tänk igenom några varv vad du egentligen vill med honom så du inte fortsätter må dåligt.

• Anonym (99)

Ja, bestäm dig för att inte stå och falla med honom och vad han gör eller inte gör, skriver eller inte skriver, har tänkt eller inte tänkt osv.

Bestäm dig för vad DU vill, och för din egen skull, sluta hoppas på honom. Annars kommer du aldrig vidare.

Tror inte en sekund på att du kan hantera en vänskap med honom så knäckt som du blivit/är.

Säger inte det här för att vara elak, jag säger det av egen erfarenhet.

Han har rätt att säga precis vad han vill, det är du som gör tolkningarna.

• Anonym (99)

Now we talking! Äntligen lite jävlar anamma :)

Stå fast vid det du skrivit nu, och gå vidare!

Fokusera på ditt eget liv och det du vill göra istället för det som aldrig blev.

Lås inte fast dig vid hat och bitterhet bara. Relationer tar slut, det kommer du vara med om flera gånger, och en dag är det du som gör slut. Då kommer du inse att allt inte behöver vara så svart eller vitt, eller enkelt. Att göra slut och göra någon ledsen är inte så jäkla kul det heller.

Döm inte ditt ex för hårt, ok han tappade känslorna för dig och det blev konstigt med den där pausen, men utöver det har han inte gjort något fel.

Livet går vidare, och du är redan på väg!

• Anonym (99)

Bryr du dig om honom om han träffat en ny tjej också? Vill du höra att han är kär och mår jättebra?

Nej, tänkte väl det.

Du vill ha vänskapen villkorad, dvs att han också ska grubbla över er två, och sakna dig. Så du kan behålla hoppet.

I så fall har du inte släppt taget om honom och kommer heller inte vidare.

Vilket det verkar som att du inte gjort.

Känns faktiskt inte som att du ens vill komma över honom, du verkar finna någon slags tröst i att vältra dig i självömkan, saknad, nostalgi och alla fel han gjort efter att ni tog paus. På så sätt finns han kvar hos dig, men på ett destruktivt sätt eftersom du inte vill sluta.

• Anonym (99)

Försök att fatta egna beslut.

Lär dig att förstå vad DU vill, inte vad han eller andra vill. Eller vad vi på forumet tycker.

Varför vill du inte ses och byta nycklar?

Varför vill du ses och byta nycklar?

Du vill nog bara fiska efter ifall han tänker på dig, saknar dig, också mår dåligt. Eller hur?

Du har ingen lust att höra att han har en bra och kul sommar och dejtat lite, kanske legat med någon.

Jag är ganska säker på att han inte grubblar över dig.

Men i ditt fall kanske det skulle vara bra för dig att få svart på vitt att det är över, att han gått vidare, träffat en ny etc så DU kan gå vidare. Kanske höra honom säga det så det blir tydligt?

För du verkar inte riktigt vilja släppa taget.

Du verkar vara kvar i drömmar och nostalgi.

• Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-07-22 20:23:37 följande:

Jag tänker nog mer att det här är min sista chans att få försöka tillbaka honom. Korkat va? Jo jag vet..

Han har ju uppenbart bestämt sig. Men jag har börjat tänka att jag vill säga att jag har fortfarande känslor. Jag vill träffa honom och se vad för sida han visar mug.

Tänker att han kanske börjar fundera när han väl ser mig IRL. Att han kanske få tillbaka känslor, typ ja...

Fattar ni vad jag menar? Att känslorna väcks när man träffar sitt ex....

Typ jag går miste om det nu när jag bestämt att vi inte ska ses...

Ja som sagt jag är liksom än korkat kär i den här kille...suck..

Ja lite korkat kanske, men det kanske är nödvändigt för dig att verkligen kolla en sista gång?

Varför inte liksom? Då har du gjort allt du har kunnat och du kommer få svar om du själv vågar vara ärlig och tydlig till honom. Säg precis som det är, att du fortfarande har känslor för honom och vill försöka igen. Då kommer han svara. Och efter det VET du.

Tror det blir bäst för dig faktiskt.

Känslor för ex... Om mina känslor tagit slut och jag gjort slut så finns det inget kvar. Inget jag vill tillbaka till.

Gör jag slut så är det ett noga övervägt beslut och inget jag behöver fundera mera över.

Men det är jag det. Ditt ex kanske fungerar annorlunda, du får ta reda på det så du vet.

Lycka till!
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....