• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (99)

Det låter som att du är på rätt väg iaf. Saknaden har sin gång, himla bra att du lever på som vanligt, och jag är nästan lite avundsjuk på din resa och veckan med hundarna!

Det kommer bli bra, det värst är över nu!

Nu får tiden slipa ner saknaden!

• Anna1234
    Steffqw skrev 2018-07-30 07:45:06 följande:
    Fast jag lever på som vanligt! Jag går till jobbet, jag umgås med vänner och familj, jag går och klättrar, jag springer varje dag efter jobbet, jag pratar med en kurator, jag läser självhjälps bok.

Jag försöker även få honom ur mina tankar. Men det går bara inte! Jag har till och med försökt träffa andra killar för att minska saknaden. Men jag jämför alla bara med honom.

Jag ältar inte längre. Jag tänker inte längre si eller så, om jag hade gjort så, eller sagt nåt, eller träffat honom en sista gång eller skrivit en sista gång. Jag har slutat med det.

Så hur mycket jag än uppehåller mig finns han dagligen i mina tankar och jag tror inte det hjälper om jag får veta om han är med någon ny. Gör nog mig bara mer ledsen..
    En första start att släppa honom är att stänga ner den här tråden! Så länge du håller på och skriver om honom och dina besvikna känslor håller du honom kvar i ditt system.

Du är lämnad och singel, gå vidare med ditt liv. Du kommer aldrig få ett svar på varför han gick, ibland finns det inget svar, det bara blir så. Den gången det är din tur att avsluta någon relation kommer du att förstå.

Om han svarar på dina frågor eller ej spelar ingen roll, om han gör det är det bara för att vara artig. Det kan ju vara så att han känner dig så väl att han vet att om han höll kontakten skulle du aldrig gå vidare (och så verkar det faktiskt se ut) och därför håller han ovanligt låg profil.
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-07-30 10:06:37 följande:

Det låter som att du är på rätt väg iaf. Saknaden har sin gång, himla bra att du lever på som vanligt, och jag är nästan lite avundsjuk på din resa och veckan med hundarna!

Det kommer bli bra, det värst är över nu!

Nu får tiden slipa ner saknaden!

Jag låg och tänkte igår att den värsta tiden har jag gått igenom. Hur sjukt jävla dåligt jag mådde för 2 månader sedan. Jämfört med hur jag mår nu.

Jag kan hantera en hel dag utan att bryta ihop. Men det är saknaden eftee honom som är värst just nu. Och jag kan ju inte ersätta han med någon annan kille, det går bara inte.

Men jag känner mig så ensam och saknar en kärleksrelation. Och det är inte med någon utan det är med han jag saknar.

Men jag får väl hoppas att om en månad är saknaden och känslorna för honom mycket mindre än vad de är nu! För fan vad jag saknar han!!

Tiden läker sår, men det blir också ärr kvar..
  • Steffqw
    Anna1234 skrev 2018-07-30 10:17:00 följande:

En första start att släppa honom är att stänga ner den här tråden! Så länge du håller på och skriver om honom och dina besvikna känslor håller du honom kvar i ditt system.

Du är lämnad och singel, gå vidare med ditt liv. Du kommer aldrig få ett svar på varför han gick, ibland finns det inget svar, det bara blir så. Den gången det är din tur att avsluta någon relation kommer du att förstå.

Om han svarar på dina frågor eller ej spelar ingen roll, om han gör det är det bara för att vara artig. Det kan ju vara så att han känner dig så väl att han vet att om han höll kontakten skulle du aldrig gå vidare (och så verkar det faktiskt se ut) och därför håller han ovanligt låg profil.

Jag försöker gå vidare. Men att få honom ur tankarna är mycket svårt...

Det bästa är ju att aldrig mer prata med honom vilket jag nu har försökt att låta bli. Har jag mina nycklar nu när jag kommer hem på golvet behöver jag aldrig mer kontakta honom..
  • Anna1234
    Steffqw skrev 2018-07-30 10:22:35 följande:
    Jag försöker gå vidare. Men att få honom ur tankarna är mycket svårt...

Det bästa är ju att aldrig mer prata med honom vilket jag nu har försökt att låta bli. Har jag mina nycklar nu när jag kommer hem på golvet behöver jag aldrig mer kontakta honom..
    Men sluta skriv här!! Du håller honom levande genom att skriva här, varje gång du öppnar och läser alla inlägg håller du din sorg och saknad levande!
  • Anonym (X)

Du är fast i självömkan och upprepar samma mening hela tiden (åh vad jag saknar honom blablabla). Tror du snart har tröttat ut din omgivning med denna enkelspårighet. Jag är i alla fall väldigt trött på den här tråden eftersom du bara upprepar dig hela tiden. Tycker för övrigt inte att killen gjorde något fel alls. Han slutade vara kär i dig och när han var säker på att det var så det var så informerade han dig om det. Inget fel alls. Helt rätt av honom också att klippa kontakten. Väx upp. Ta det som en vuxen person och sluta gnäll.

• Steffqw
    Anonym (X) skrev 2018-07-30 10:36:22 följande:

Du är fast i självömkan och upprepar samma mening hela tiden (åh vad jag saknar honom blablabla). Tror du snart har tröttat ut din omgivning med denna enkelspårighet. Jag är i alla fall väldigt trött på den här tråden eftersom du bara upprepar dig hela tiden. Tycker för övrigt inte att killen gjorde något fel alls. Han slutade vara kär i dig och när han var säker på att det var så det var så informerade han dig om det. Inget fel alls. Helt rätt av honom också att klippa kontakten. Väx upp. Ta det som en vuxen person och sluta gnäll.

Men jag försöker komma över honom och sluta tänka på honom! Anledningen till att jag skriver av mig här är för jaf har bildat sådan jobbig ångest och behöver skriva ut mina känslor!

Jag försöker ta det vuxet. Men eftersom detta är min första gång jag är med om detta har jag jätte svårt att hantera det hela. Veta hur jag ska göra osv.

För jag mår verkligen dåligt!
  • molly50
    Anonym (X) skrev 2018-07-30 10:36:22 följande:

Han gjorde inte fel när han gjorde slut för att hans känslor hade svalnat.
    Det kan jag hålla med om.
    Felet han gjorde var att sedan vända och tala om att han tänker på TS varje dag och att han behöver fundera på sina känslor.
    På det viset gav han TS falska förhoppningar och gjorde det svårare för henne att gå vidare.
    Och det är inte riktigt juste,tycker jag.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-07-30 12:41:39 följande:

Han gjorde inte fel när han gjorde slut för att hans känslor hade svalnat.

Det kan jag hålla med om.

Felet han gjorde var att sedan vända och tala om att han tänker på TS varje dag och att han behöver fundera på sina känslor.

På det viset gav han TS falska förhoppningar och gjorde det svårare för henne att gå vidare.

Och det är inte riktigt juste,tycker jag.

Ja han gjorde det svårare för mig att gå vidare, fattar inte varför, han är ett dum huvud/arsle, svar: JA

Skiter i exet nu! Finns så jävla mycket värre saker än ett krossat hjärta! Hundar som inte har ett hem. Hundar som får sitta instängda i små boxar hela dagarna. Hundar som folk enkelt kan kasta bort...

Fy fan..
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-07-30 22:59:43 följande:
    Ja han gjorde det svårare för mig att gå vidare, fattar inte varför, han är ett dum huvud/arsle, svar: JA

Skiter i exet nu! Finns så jävla mycket värre saker än ett krossat hjärta! Hundar som inte har ett hem. Hundar som får sitta instängda i små boxar hela dagarna. Hundar som folk enkelt kan kasta bort...

Fy fan..
    Det är bra att du tänker så.
    Fortsätt med det så ska du se att du snart börjar komma på andra tankar.
    Du verkar vara på rätt väg.
    Carpe Diem
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....