• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-17 19:05:42 följande:
    Ja det känns skönt att ha blockat honom överallt. Dock så smsade vi lite med varandra. Jag var tvungen att fråga om mina nycklar så ställde lite frågor. Han frågade tillbaka lite saker om bland annat nytt jobb, flytt, träning.

Jag svarade på frågorna.

4 dagar senare svarar han: "Oj glömde svara här, sorry :("

Alltså varför skriver man ens så? 

Han får mig att verkligen ännu mer bara vilja aldrig mer kontakta honom. Jag svarade inte på hans sms och frågor....
    Jag tycker nog att du ska försöka låta bli att ha kontakt med honom överhuvudtaget. Förutom när det gäller dina nycklar. (Om du inte fått tillbaka dem?)
    Det river ju bara upp sina känslor.helt i onödan.
    Carpe Diem
  • Anonym (99)
    Steffqw skrev 2018-09-17 19:06:18 följande:

Nä det skulle jag inte vilja. Jag vill varken ha honom eller någon annan kille just nu...

Känns inte det lite bra att du åtminstone inte längtar efter honom?

Att du saknar det ni hade är helt naturligt, och man ÄR ledsen, känner sig dumpad, övergiven, ensam osv.

Men det kommer gå över, och när du minst anar så kommer du börja intressera dig för andra. Men det brukar inte gå att stressa fram nåt sånt.

Det får ta den tid det tar.

Och du vet iaf att du inte vill ha tillbaka honom, det är faktiskt bara nostalgi det du saknar.

Jag var helt knäckt över mitt ex som lämnade mig helt otippat. Det tog månader för mig, åtta närmare bestämt. Då blev jag superintresserad av en ny, så det går!!! :)
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-09-17 19:14:46 följande:
    Jag tycker nog att du ska försöka låta bli att ha kontakt med honom överhuvudtaget. Förutom när det gäller dina nycklar. (Om du inte fått tillbaka dem?)
    Det river ju bara upp sina känslor.helt i onödan.
    Ja jag inte ha kontakt med honom alls! Svarade inte ens på det där smset. Varför skulle jag? Han bryr sig väl knappast om han skulle få ett svar från mig...

Nej jag har inte fått tillbaka nycklarna. Orkar inte ta tag inte det just nu.
  • Steffqw
    Anonym (99) skrev 2018-09-17 19:53:37 följande:
    Känns inte det lite bra att du åtminstone inte längtar efter honom?

Att du saknar det ni hade är helt naturligt, och man ÄR ledsen, känner sig dumpad, övergiven, ensam osv.

Men det kommer gå över, och när du minst anar så kommer du börja intressera dig för andra. Men det brukar inte gå att stressa fram nåt sånt.

Det får ta den tid det tar.

Och du vet iaf att du inte vill ha tillbaka honom, det är faktiskt bara nostalgi det du saknar.

Jag var helt knäckt över mitt ex som lämnade mig helt otippat. Det tog månader för mig, åtta närmare bestämt. Då blev jag superintresserad av en ny, så det går!!! :)
    Tack för att du är positiv! Jag blev bara så sänkt när han skrev så där, det blev typ att jag blev dissade av han på nytt....fick inga bra känslor i kroppen.

Du ger mig hopp när du skriver om hur du hade det, tack! Varför lämnade ditt ex dig otippat för?

Jag stressar väl en del i mitt liv. Har alltid gjort det. SÅ stressar väl detta också. Att komma över och få bort känslor.

Kom ihåg när jag mådde som sämst i sommras och jag bara ville så jävla gärna må bra igen. Tänkte så hela dagarna, försökte typ stressa fram att må bra.

Men det kan man aldrig göra. VI är ju bara mänskliga...
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-09-18 08:19:48 följande:
    Ja jag inte ha kontakt med honom alls! Svarade inte ens på det där smset. Varför skulle jag? Han bryr sig väl knappast om han skulle få ett svar från mig...

Nej jag har inte fått tillbaka nycklarna. Orkar inte ta tag inte det just nu.
    Nej,det finns ju ingen anledning.
    Förutom för nycklarna då.
    Om du kan få tillbaka nycklarna så blir det kanske lättare för dig att lägga allt bakom dig och gå vidare sen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sandy)

Kan han inte bara lägga nycklarna i ett kuvert och skicka på posten? Eller lämna det till en vän/syskon som ger det till dig? Jag hade nog helt enkelt bytt lås för att få slut på det hela. Slippa tänka på det.

• molly50
    Anonym (Sandy) skrev 2018-09-18 09:45:56 följande:

Kan han inte bara lägga nycklarna i ett kuvert och skicka på posten? Eller lämna det till en vän/syskon som ger det till dig? Jag hade nog helt enkelt bytt lås för att få slut på det hela. Slippa tänka på det.

Om jag har förstått det rätt så hyr TS sin lägenhet i andrahand. Så hon kan nog inte bara byta lås då.
    Sen ska exet tydligen ha skickat nycklarna i ett rekommenderat brev som han säger har kommit bort på posten. Och han själv har slarvat bort kvittensen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sandy)
    molly50 skrev 2018-09-18 12:15:32 följande:

Om jag har förstått det rätt så hyr TS sin lägenhet i andrahand. Så hon kan nog inte bara byta lås då.

Sen ska exet tydligen ha skickat nycklarna i ett rekommenderat brev som han säger har kommit bort på posten. Och han själv har slarvat bort kvittensen.

Jaha ojdå...ja hoppas han är medveten om att han får stå för de kostnaderna när ts ska flytta :/
  • molly50
    Anonym (Sandy) skrev 2018-09-18 14:07:23 följande:
    Jaha ojdå...ja hoppas han är medveten om att han får stå för de kostnaderna när ts ska flytta :/
    Precis. Men jag tycker det låter lite märkligt att ett rekommenderat brev slarvas bort så där.
    Men men,det är väl kanske PostNord i ett nötskal.
    Eller så har han tappat bort nycklarna och inte skickat dem alls,men inte vågar säga det.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sandy)
    molly50 skrev 2018-09-18 15:41:02 följande:

Precis. Men jag tycker det låter lite märkligt att ett rekommenderat brev slarvas bort så där.

Men men,det är väl kanske PostNord i ett nötskal.

Eller så har han tappat bort nycklarna och inte skickat dem alls,men inte vågar säga det.

Ja precis, kanske man kan ringa postnord och höra vad som hänt? De måste ju ta sitt ansvar isåfall.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....