• Äldre 13 May 19:47
    4178 visningar
    9 svar
    9
    4178

    När lärde sig era barn cykla?

    Hur gammalt var ditt barn när hon/han lärde sig cykla?

    Med cykla menar jag vanlig 2-hjuling utan stödhjul.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När lärde sig era barn cykla?
  • Äldre 13 May 21:12
    #1

    Har inga barn, men jag lärde mig cykla när jag var strax över 7. Hade aldrig stödhjul och hade knappt varit intresserad av trehjuligarna hemma eller på dagis, utan gick så att säga pang på "riktig" cykel.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Katten­47
    Äldre 13 May 21:30
    #2

    Barnet började cykla som nybliven 3 åring helt självmant. Han ?tvingade? oss att skruva bort stödhjulen på sin nya cykel. Innan hade han balanscykel hemma och trehjuling på förskolan

  • Äldre 13 May 23:29
    #3

    Sonen cyklade på balanscykel från 2 års ålder. Sen fick han en vanlig cykel när han fyllde 4 år. Efter tre "försök" cyklade han. Vi hade inga stödhjul. Så han var 4 år, men hade troligen kunnat lära sig tidigare.

  • Äldre 14 May 17:45
    #4

    5 år - med hjälp av balanscykel.

    Stödhjul tror jag inte alls på.

  • Äldre 14 May 17:57
    #5

    När hon var 4 år. Hon hade bara haft trehjuling innan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 14 May 18:03
    #6

    Min dotter var 5,5 år och sonen knappt 5 år. Stödhjul är ett otyg.

  • Fru Ve
    Äldre 14 May 20:05
    #7

    Äldsta var 6 år, han har funktionshinder där nedsatt motorik är en del.

    Mellanbarnet var lite drygt 3 år, men han har tvärtemot sin bror det väldigt lätt med motoriken.

  • Fru Ve
    Äldre 14 May 20:07
    #8

    Håller med om stödhjul, detta hade äldsta och det var inte bra. Det försenade nog honom tom gällande att börja cykla riktigt.

    Mellanbarnet hade balanscykel från 2 års ålder istället. Det blir ju en mer naturlig cykelträning.

  • Äldre 22 May 18:42
    #9

    Yngre barnet var 4 år, sommaren innan hon fyllde 5 år. äldre barnet har alltid varit sen med all grovmotorik och balans, satt hellre inne och pysslade med småsaker. Han var 6 år när han lärde sig cykla efter en hel sommar med intensiv träning. För han ville kunna cykla innan han började skolan.
    De hade båda stödhjul först. När de var små hade inte balanscyklarna blivit moderna och alla hade stödhjul.

Svar på tråden När lärde sig era barn cykla?