• Anonym (Tjej)

    Att lämna mannen man älskar...

    Vad tror du om att inte göra slut utan bara separera? Då slipper du dela vardagen vilket verkar vara det jobbiga och han får lära sig hur man tar hand om hem och barn och kanske börjar se och uppskatta det du gjort innan som han tagit för givet, och ska ni ses så blir det bara på dejt. Då kommer han börja se dig mer som en människa. Jag tänker att det kan vara en ide om du trots allt faktiskt älskar honom.

    Vägrar han och säger det är slut i så fall så är det ju tydligt att han bara vill ha dig som hushållerska.

  • Anonym (Tjej)

    Parterapi under en längre period då kanske? Så att han blir varse mönstret om att lova förändring om och om igen men det inte håller...? 


    Varför är det du som måste flytta om ni gör slut? Tror du att han vill ha barnen på heltid i så fall om de vill bo kvar hemma och du flyttar? 


    Har du/han praktiskt möjlighet att få bostad någonstans i närheten? 

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Häpp) skrev 2018-05-14 10:29:35 följande:

    Ta första steget och se om det leder till förändring. Börja med att åka iväg en helg med några kompisar eller lägg några fredagskvällar på aw eller liknande. Börja leva ditt liv och skaffa uppmärksamhet från andra håll.

    Se till att han fattar att han kommer att förlora dig, om han reagerar och börjar ändra sig, ge honom en chans annars drar du


    Jag tror att det här är bra också. Läs boken "Familjens projektledare säger upp sig". Ni har hamnat i ett konstigt mönster där du blir som en förälder åt honom och om han inte klarar av att bryta det (att han inte vill ha sex är inte så konstigt under de omständigheterna om han börjar se dig som en mamma) så kanske du klarar av det. Jag tror (utan att ha läst boken) att du får många bra tips där. 


    annars så börja satsa på ditt eget liv. Att separera är lättare om du har egna saker som får dig att må bra. Skaffa nya vänner, gå ut och dansa etc. Det kan också få honom att se dig på något annat sätt och det är bra mycket roligare än att vara hemma och plocka upp efter honom. 

Svar på tråden Att lämna mannen man älskar...