• Persi9­1
    Äldre 15 May 08:32
    9603 visningar
    9 svar
    9
    9603

    Svagt streck på gravtest. Gravid?

    Hej! Ny här på familjeliv och planerar barn. Slutade med mina minipiller i feb 2018 och har mätt ägglossningen med stickor. Använder Natural cycles och har efter det planerat in mys. Nu är mensen 4 dagar sen och jag tycker mig känna av grav.symptom så som flytningar, molande värk i livmodern likt mensvärk, ont i brösten, illamående och trötthet.

    Till min fråga nu, jag har tagit totalt 5 stycken gravtest (stickor) och alla visar två streck med ett starkt och ett svagt. Kan jag vara gravid? NC indikerar på att ta gravtest tidigast om två dagar så jag är lite tidigt ute.

    Kan jag vara gravid i ett tidigt skede eller visar testen negativt? Någon som varit med om liknande? :)

  • Svar på tråden Svagt streck på gravtest. Gravid?
  • Äldre 15 May 08:40
    #1

    Gravtest kan du ta från den dagen du beräknar din mens, alltså för 4 dagar sedan. Tillskillnad från ägglossningstest spelar styrkan på strecket ingen roll, ser du två streck är du gravid! Grattis :)

    Strecket bör bli starkare med tiden, när jag varit gravid har teststrecket blivit lika starkt som kontrollstrecket lite drygt en vecka efter att jag skulle ha mens, innan dess var strecket svagare som för dig.

  • Persi9­1
    Äldre 15 May 21:10
    #2

    TACK och Åh tack snälla för svar! Nu känns det lite klarare. Har köpt ett digitalt test från clearblue också som jag ska ta om en vecka. :)

  • Äldre 22 May 20:16
    #3
    Persi91 skrev 2018-05-15 21:10:59 följande:

    TACK och Åh tack snälla för svar! Nu känns det lite klarare. Har köpt ett digitalt test från clearblue också som jag ska ta om en vecka. :)


    Hur går det för dig? Tagit något nytt test? :)
  • Persi9­1
    Äldre 30 Aug 13:59
    #4

    Sent svar i tråden. Var gravid som tyvärr slutade i ett utomkvedshavandeskap. Fick operera bort äggledaren :(

  • Anonym (Sandy­)
    Äldre 31 Aug 06:52
    #5

    Jag beklagar!

    Jag har också opererat bort ena hela sidan men jag har fortfarande lika lätt att bli gravid (är gravid nu i v 32) och fick ett missfall i november förra året. Så ge inte upp!

  • Äldre 3 Sep 08:42
    #6
    Persi91 skrev 2018-08-30 13:59:00 följande:

    Sent svar i tråden. Var gravid som tyvärr slutade i ett utomkvedshavandeskap. Fick operera bort äggledaren :(


    Vad tråkigt :( hur mår du? Känner du dig redo att försöka igen eller vill ni vänta? Jag hade 3 missfall när vi började försöka men fick sedan 2 barn utan problem så ge inte upp!
  • Persi9­1
    Äldre 14 Sep 08:35
    #7

    Jag har inte mått bra och mår inte bra. Det var en fruktansvärd tid efter operationen... :( Numera har jag en ständig oro i kroppen om vi kommer kunna få barn. Vi bestämde oss för att sätta igång två månader efter operationen. Men det har inte hänt något ännu... Är så rädd att det inte ska gå.

  • Persi9­1
    Äldre 14 Sep 08:35
    #8

    Jag har inte mått bra och mår inte bra. Det var en fruktansvärd tid efter operationen... :( Numera har jag en ständig oro i kroppen om vi kommer kunna få barn. Vi bestämde oss för att sätta igång två månader efter operationen. Men det har inte hänt något ännu... Är så rädd att det inte ska gå.

  • Persi9­1
    Äldre 14 Sep 08:36
    #9

    Jag har inte mått bra och mår inte bra. Det var en fruktansvärd tid efter operationen... :( Numera har jag en ständig oro i kroppen om vi kommer kunna få barn. Vi bestämde oss för att sätta igång två månader efter operationen. Men det har inte hänt något ännu... Är så rädd att det inte ska gå.

Svar på tråden Svagt streck på gravtest. Gravid?