• Anonym (Fundersam)

    Nuva ring

    Hej jag ska byta från mini piller till nuva ring men måste jag vänta till min bästa mens eller kan jag börja när som på cykeln någon som vet.

    Kändes lättare att fråga här i fall någon använder nuva ring och bytt från mini till ring annat får jag ringa min bm men deras telefontider suger. Satt över 1 timme sist utan att komma fram.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Nuva ring
  • Cunnilingus18
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-05-16 09:14:00 följande:

    Hej jag ska byta från mini piller till nuva ring men måste jag vänta till min bästa mens eller kan jag börja när som på cykeln någon som vet.

    Kändes lättare att fråga här i fall någon använder nuva ring och bytt från mini till ring annat får jag ringa min bm men deras telefontider suger. Satt över 1 timme sist utan att komma fram.

    Tack på förhand


    Kan du inte bara kontakta en sköterska på din vårdcentral eller ringa sjukvårdsupplysningen. Men för mig att det är så att du ska vänta till din mens kommer. Är ju så p-kartorna fungerar med. Men är inte helt insatt i detta, mer sett hur andra tjejer gjort och är alltid nyfiken :)
  • Anonym (..)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-05-16 09:14:00 följande:

    Hej jag ska byta från mini piller till nuva ring men måste jag vänta till min bästa mens eller kan jag börja när som på cykeln någon som vet.

    Kändes lättare att fråga här i fall någon använder nuva ring och bytt från mini till ring annat får jag ringa min bm men deras telefontider suger. Satt över 1 timme sist utan att komma fram.

    Tack på förhand


    Om du googlar kommer svaret direkt

    ? Börja på en gång

    Börja med din p-ring med en gång, oavsett om du har mens eller inte. Det tar sju dagar innan du är skyddad mot graviditet. Om du sätter in den på mensens första dag är du däremot skyddad redan från den första dagen. ?
  • Anonym (Fundersam)

    Efter som jag redan är skyddad i och med all jag har mini piller nu så borde man ju inte behöva tänka på skyddet. Jag har detta mer för att lindra mens och symptom har inte sex då jag har ett långdistans förhållande så den biten är ju lugn

    Tack för svar

  • Utvandraren2

    Jag har en väninna som blev gravid trots Nuvaring. Själv fick jag ett inkontinensbesvär av den efter några års användning. Var alltid lite urin kvar efter att jag tömt blåsan som kom ut när jag fått på mig byxorna. Det försvann ett tag efter att jag slutat använda den. Dessutom kan du googla på Nuvaring och blodpropp i benen. Ingen trevlig läsning. Undvik!

Svar på tråden Nuva ring