• Malenebengtsson

    Är jag gravid? Hjälp.

    Hej!

    Jag hade mens den 23april.

    Hade ägglossning från 6-9maj.

    Har haft aktivt sex sen 30april fram till igår.

    Jag va mitt i min ägglossning den 9de maj.

    Den 9de maj va jag å gjorde cellprov och fick en liten blödning nån timme senare(som en 5krona) å absolut inget mer efter det.

    Jag har haft lite symptom

    Extrem molande mensvärk runt ägglossning fram till ca 2 dagar sedan,

    - välsigt ytterst pytte illamående på em. I 3 dagar?

    Igår började min trötthet.. vart trött hela dagen ifrån går morse, är fortfarande extremt trött.

    Flygningarna har varit rikliga och "vattninga"

    Ibland lite vita.

    Men dom har varit så mycket att de har känts som att mensen kommer liksom "rinner till"

    Humörsvängningar som heter duga.

    Fick stora glädjetårar för att 2 par byxor var torra å att min sambo hade vikt ihop dom. (Skulle inte ens använda dom) ;)

    Blir arg för inget. Ja ni förstår.

    Noll matlust även om ja kan känna mig hungrig.

    Äter lite grann men bara några tuggor sen e jag nöjd å fortsätter jag så mår jag illa.

    Men än sålänge inget plus.. vad tror ni?

    Min mens ska komma den 23,

  • Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp.
  • Anonym (Younme)

    Alltså det är jättesvårt att säga. Klart du kan vara gravid. Eller så är det bara att du ska ha mens inom kort. Så det är verkligen jättesvårt att säga. Ända säkra sätt att veta är att köpa gravid test och ta vid mens dagen eller någon dag efter.

    Jag har aldrig vetat om innan utebliven mens att jag är gravid.

    Får graviditetssymptom innan och vid ägglossning samt innan och vid mens.

    Så de två gånger jag har vart gravid har jag tagit test någon dag efter beräknad mens för veta.

    Andra kvinnor får aldrig symptom innan/vid ägglossning och mens så då är det ju klart att man reagerar när humöret svänger och brösten ömmar osv.

  • Malenebengtsson

    Jag har två barn sedan innan.

    Aldrig reagerat såhär mellan äl och bim.

    Kan även berätta att nån dag efter äl så kändes de konstigt i slidväggarna när jag och min partner hade sex. Å jag kunde inte rida av honom för då fick jag molande i magen.

    Å även att de har känts som blåmärke känsla (inuti, läppar å runt om där någonstans) den känslan får jag enbart första mensdagen.

    Bara jag inte har gått å blivit skenis...

  • Anonym (K)

    Ja alltså en vecka efter ägglossning så kan man inte ha symptom för ägget har i princip inte ens fäst ännu. Så tyvärr är du nog skengravid för att du så gärna vill vara det. MEN mensen har inte kommit ännu så du kan ju självklart fortfarande vara gravid, så ta ett test om en vecka och hoppas på att du får det resultat du vill ha :)

Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp.