• Anonym (Tjeje­nmeden­dometr­ios)
    Äldre 16 May 16:22
    3297 visningar
    0 svar
    0
    3297

    Låt oss brainstorma och berätta era historier!!!

    Hejsan! Detta inlägg kommer att bli långt, så för er som inte har tid, stanna där ni är NU.

    Jag gjorde den 29 januari i år en titthålsundersökning, laparoskopi, för att se om jag hade endometrios. Min läkare vart helt chockad när jag sa att jag aldrig varit gravid, inte ens råkat bli det av misstag. Så hon bokade in mig på magnetröntgen vid ett senare tillfälle för att se så mina slemhinnor funkade som dom skulle i livmodern. Hur som helst så fick jag beskedet endometrios, och även ett besked om att mina slemhinnor funkade som dom skulle. Dom såg en missbildning av min ena äggstock, minns inte riktigt vad som sa, det enda jag hade att fråga henne var ?kan jag bli gravid??? Och det kunde jag, det enda var att det kan vara svårare att bli det med tanke på min endometrios.

    Hur som helst, jag och min pojkvän hade sex min senaste ägglossning som var runt ikring 2/5, och idag - två veckor senare, så fick jag som en mildare mensvärk och en pytteliten rosa blödning. Det är såpass lite att jag får stoppa i en tampong för att se på blodet.

    I söndags tog jag dock ett gravtest, som visade negativt.... men har under den senaste 1,5 veckan känt mig konstig i kroppen, fått otroliga kramper i magen, min mage har varit ut balans, alltså förstoppad ena dagen och lös andra.

    Men tillbaka till dagens blödning, kan detta vara en genombrottsblödning? Eller inbillar jag mig bara för att jag verkligen vill bli med barn, helst förra månaden, typ...

    Så till mina frågor som ni fina kvinnor gärna får svara på:

    1. Hur betedde sig era kroppar innan +?

    2. Hade ni genombrottsblödning och hur var den isåfall? När dök den upp för er? På BIM?

    3. Ni med endometrios vet säkerligen vilken smärta man har under mens, men när ni blev gravida - blev eran mensvärk mildare då?

    4. Hur långt in i graviditeten plussade ni?

    5. Tycker ni att jag drömmer för mycket om en graviditet?

    Tack på förhand!

Svar på tråden Låt oss brainstorma och berätta era historier!!!