Hur rädda är kvinnor för män?
Japp men andra ifrågasätter hur rationell TS rädsla är.
Japp men andra ifrågasätter hur rationell TS rädsla är.
Beror på vad ni menar med ifrågasätta, men att vilja debattera någons känsla för något är inte alls så märkligt. Typ "varför är du rädd för män?", eller "för mig verkar det irrationellt att känna som du gör".
Tja, jag förstår att vissa har svårt för att andra ifrågasätter deras rädslor, tankar, känslor, etc. Men skriver man i en öppen tråd att man är rädd för män, dvs generaliserar och misstänkliggör alla män kollektivt så är det nog ganska naturligt att män kommer ifrågasätta det. Hade TS varit man och så hade förmodligen kvinnor iafrågasatt det
Tja, jag förstår att vissa har svårt för att andra ifrågasätter deras rädslor, tankar, känslor, etc. Men skriver man i en öppen tråd att man är rädd för män, dvs generaliserar och misstänkliggör alla män kollektivt så är det nog ganska naturligt att män kommer ifrågasätta det. Hade TS varit man och så hade förmodligen kvinnor iafrågasatt det
Ja, kanske det, det beror på hur irrationella ens rädslor är och hur mycket det påverkar ens liv. Om ens rädslor påverkar ens dagliga liv och begränsar en så är det absolut en bra idé att fundera över om det finns fog för det eller om man utvecklat en slags ohälsosam fobi, skräck, etc som behöver bearbetas.
Varför skulle det vara ett personangrepp?
Så män får aldrig ifrågasätta eller kritisera kvinnor, eller vad menar du?
Bättre vore väl när nån blir kränkt att denne lär sig säga ifrån så de som kränker lär sig att inte kränka hädanefter.
"Jag känner att jag måste antasta kvinnor"
Nä nä man ska inte ifrågasätta någons känsla.
På vilket sätt menar du att någon ifrågasatt om känslan finns?. Jag tror de allra flesta förstått att både TS och andra som skrivit är rädda. Det som ifrågasätts är om deras räddslor är rationella eller ej.
Får man inte göra det enligt dig?
Det är väl självklart att man får ifrågasätta folks känslor. Du blandar ihop ifrågasätta och förneka. Man kan inte förneka existensen av en persons känslor men man kan absolut ifrågasätta varför personen känner så.
Sista ordet om en persons känslor är rationella eller ej är det absolut inte personen själv som äger. Jag kan vara rädd för aliens och inte våga gå ut genom dörren och visst har jag all rätt att känna så om jag vill, men alla andra har också all rätt att tycka vad de vill om min rädsla.
Och det du skrev nu tycker jag är betydligt mer konsturktivt än att påstå att människors känslor inte får ifrågasättas,
Ja, men att ifråga sätta VARFÖR någon känner något och ATT någon känner något är inte riktigt samma sak va?