Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-20 21:43:28 följande:
En kvinna kan också göra en man riktigt illa. Det är bara att ta till något hårt eller vasst redskap ju så är en kvinna mer farlig än en man som inte har något redskap. Frågan är om en man har mer aggression och en större benägenhet till våld än en kvinna? Det är ju helt klart så att män slåss mycket mer än kvinnor.
Sunt förnuft får nog tillämpas i de flesta situationer. Vilken man är det, vilken miljö och är alkohol inblandat. Såna faktorer avgör ju hur hög risken är.
Jo absolut men en man vs kvinna så är generellt sett mannen överlägsen fysiskt men visst jag hör vad du aäger, en man som kommer hem till mig skulle ju teoretiskt sett kunna vara det sista han gör. Jag kan ju ha riggat fällor eller vad som helst. Men oavsett vad en kvinna skulle kunna göra för att skada en man (eller kvinna) så kvarstår ju risken för mig att råka ut för en manlig potentiell våldsverkare/sexförbrytare. Att kvinnor också kan skadaär inget som minskar min risk.
Jo diet du skriver sist låter väl vettigt.
[ige=78729404][quote-nick]Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-20 21:44:21 följande:[/quote-nick]Sen antar jag att kvinnor som aldrig varit utsatta för dåliga män inte har samma höga rädsla som kvinnor som varit det.[/quote]
I mott fall stämmer det men det har gått tillbaka ige en del igen med tiden.