• Anonym (Stan Smith)

Hur rädda är kvinnor för män?

Som man så är jag alltid medveten om att en kvinna jag träffar på tu man hand kan vara på sin vakt då det finns många män som uppför sig illa och som våldtar i värsta fall. Det är inte konstigt att kvinnor inte har one-night-stands längre i så hög utsträckning som förr.

Men ibland undrar jag hur rädda och försiktiga kvinnor egentligen är när de träffar mig eller någon annan man. Finns det en ständig rädsla, eller infinner den sig bara i vissa sammanhang?

Om ni har en manlig bekant, och om ni då är med denne på tu man hand, är ni alltid då beredd på det värsta, eller tänker ni inte på det och mer bara chillar?

• Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?
  • gangstah91
    Akira Öken skrev 2018-05-17 18:57:52 följande:
    Hur du känner och hur verkligheten ser ut är, som bekant, helt olika saker.
    Och med detta menar du?
  • Anonym (Yabo)

Japp, Israel sjungde om dumma pojkar i eurovision

• Anonym (jätterädd)

Jag är jätterädd för män, men glömmer mig ibland. Har tackat ja till skjuts av en man ensam, och kom på först i bilen att han kunde köra mig vart som helst och att jag knappt kände honom! Jätteläskigt. Tack och lov var han bara en vanlig snäll man! Följde med en man ut på en joggingrunda och kom på först när vi sprungit rätt långt in i skogen att det var vansinne och blev väldigt rädd. Men tack och lov var det åter igen en vanlig snäll man. Har åkt taxi med en manlig taxiförare helt ensam och då råkade jag illa ut, men blev i alla fall inte våldtagen, tack och lov! Men han tafsade och skrämde mig rejält. Men oftast ser jag helt enkelt till att aldrig vara ensam med en man (förutom min man). Men det är svårt när man måste gå från jobbet och till bilen och liknande, när man jobbat lite udda tider. Då känner jag mig ofta rädd att råka illa ut. Jag brukar tänka på att vända mig till andra kvinnor om jag behöver hjälp, behöver fråga om vägen osv. 

• gangstah91
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 20:08:31 följande:

Jag är jätterädd för män, men glömmer mig ibland. Har tackat ja till skjuts av en man ensam, och kom på först i bilen att han kunde köra mig vart som helst och att jag knappt kände honom! Jätteläskigt. Tack och lov var han bara en vanlig snäll man! Följde med en man ut på en joggingrunda och kom på först när vi sprungit rätt långt in i skogen att det var vansinne och blev väldigt rädd. Men tack och lov var det åter igen en vanlig snäll man.

Haha! Sköna anekdoter.
  • Anonym (jätterädd)
    gangstah91 skrev 2018-05-17 20:13:41 följande:
    Haha! Sköna anekdoter.
    Kul att det roar dig att jag är rädd i min vardag. 
  • Anonym (Yabo)
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 20:27:21 följande:

Kul att det roar dig att jag är rädd i min vardag. 

Men det var faktiskt riktigt roligt. Män är ju inte farliga :)
  • Anonym (jätterädd)
    Anonym (Yabo) skrev 2018-05-17 20:37:58 följande:
    Men det var faktiskt riktigt roligt. Män är ju inte farliga :)
    Källa på det? Statistik till exempel? 

Självklart är män farliga. 
  • Anonym (Afghanistantjejen)

Myyycket.

• Anonym (jätterädd)
    gangstah91 skrev 2018-05-17 20:43:40 följande:
    Din rädsla roar mig inte. Snarare att du verkar omdömeslös och kommer på hemma hos Jeffrey Dahmer att det inte var smart att följa med honom hem.
    Hade du sagt detsamma till mannen som skjutsade mig? Att han var omdömeslös som åkte i samma bil som mig? 
    Hade du sagt detsamma till mannen som sprang med mig i skogen? Han han var omdömeslös som sprang med mig? 

Varför inte om nu män inte är farligare än kvinnor?
  • Anonym (Yabo)
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 20:52:28 följande:

Källa på det? Statistik till exempel? 

Självklart är män farliga. 

Är din bror, pojkvän eller pappa farliga?

Nä, du borde gå till doktorn.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?