• Anonym (evigt ung)

    Fortsätter man attraheras av unga hela livet trots att man själv är äldre?

    När jag var ung trodde jag att attraktionen följde den egna mognaden och åldersringarna. Men så verkar ju inte alls vara fallet ens för många kvinnor. De trängtar ju ändå efter 25-30 åringarna även de långt upp i åldrarna, vilket alltför många trådar talar om här på FL.

    Med män vet man ju att det är så och varit i alla tider. Att de hungrar efter tonåringar och unga kvinnor, men det jag finner konstigt är varför man inte följer sin egen ålder fysiskt såväl som mentalt när det kommer till attraktion?
    Man borde ju vilja vara med människor som påminner om en själv och kan dela åldrandet, eller? Det är ju bara plågsamt att vara gammal och sliten tillsammans med en mycket yngre person som förmodligen inte ens tänder på en utöver kicken.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Fortsätter man attraheras av unga hela livet trots att man själv är äldre?
  • Anonym (ML)
    Anonym (evigt ung) skrev 2018-05-17 00:08:55 följande:

    När jag var ung trodde jag att attraktionen följde den egna mognaden och åldersringarna. Men så verkar ju inte alls vara fallet ens för många kvinnor. De trängtar ju ändå efter 25-30 åringarna även de långt upp i åldrarna, vilket alltför många trådar talar om här på FL.

    Med män vet man ju att det är så och varit i alla tider. Att de hungrar efter tonåringar och unga kvinnor, men det jag finner konstigt är varför man inte följer sin egen ålder fysiskt såväl som mentalt när det kommer till attraktion?
    Man borde ju vilja vara med människor som påminner om en själv och kan dela åldrandet, eller? Det är ju bara plågsamt att vara gammal och sliten tillsammans med en mycket yngre person som förmodligen inte ens tänder på en utöver kicken.

    Vad tror ni?


    Har alltid tyckt något äldre män vart attraktiva, sådär runt 35-45 år (från att jag var ung tonåring) och även idag när jag är 26 år själv så finner jag äldre män attraktiva, men har endast vart romantiskt attraherad till killar i min egen ålder +/- några år oavsett hur gammal jag är. 
  • Anonym (40+)

    Jag tycker att det är skillnad på vilka jag vill ha en relation med (jämngamla) och vilka jag tycker är fina att se på (från strax över min egen ålder ner till runt tjugo).

  • Anonym (evigt ung)
    Anonym (40+) skrev 2018-05-17 00:27:05 följande:

    Jag tycker att det är skillnad på vilka jag vill ha en relation med (jämngamla) och vilka jag tycker är fina att se på (från strax över min egen ålder ner till runt tjugo).


    Låter sunt men tror de flesta vill göra mer än så;)
  • Anonym (45+)

    Som 45+ och skild sedan några år efter 10 årig relation tycker jag att de flesta män i min ålder ser väldigt mycket äldre ut än jag upplever mig själv och har lite svårt att tända på den gubbiga looken. Män i 30-35 årsåldern tilltalar mig nog mest för det var ju den åldersgruppen jag dejtade innan barnens pappa och känner mig "hemma" med. Tycker att även mycket (mycket) unga snygga män är attraktiva men jag skulle aldrig ligga med någon under 30 (de var ju sällan särskilt bra heller ha ha). Får dagligen mejl från män under 30 på dejtingsajten men har aldrig känt mig frestad att ta upp tråden. Vill ha en fast pch djup relation och har förutom en kort romans med en 37-åring ("soul-mate-känsla, men föll på barnfrågan), bara inlett sexuella relationer med "ungdomliga" män max två år yngre eller äldre efter min skilsmässa. Inte för att det är någon absolut gräns, det har bara blivit så.

  • Anonym (Man 50+)

    Oj, för mig är det skillnad på fantasi och verklighet men där finns ju en skärningspunkt.

    Är tillsammans med jämnårig och vi ser klart ut som rätt vanliga medelålders. Romantik och sex funkar bra fast vi inte är vackert unga.

    Vackra vuxna kroppar men ser på stan väcker ju min uppmärksamhet men jag förstår att de inte riktigt är gör mig.

    När jag dejtade märkte jag att kvinnor kan se väldigt olika ut oavsett ålder. Den yngsta jag träffade var mer än 20 år yngre och hon hade dragning till äldre män. Min särbo säger att rätt många 20+ pojkar sökte kvinnor som var dubbelt så gamla. Ibland med tanke om försörjning tydligen.

  • Tecum

    Tala för dig själv, jag blir bara attraherad av kvinnor i min ålder eller något yngre, 50+. Unga kvinnor är ögongodis men jag kan inte se mig ha en sexuell relation till någon av dem.

  • Fjäril Vingad

    Unga killar lockar inte mig. Män i min egen ålder (plus/minus några år) är det som gäller. Själv blir jag snart 45.

  • Anonym (K)

    Män dras väl biologiskt till yngre kvinnor för att de är mer fertila och kan föds deras avkomma?

  • AnnaZL

    Är 48 nu med partner på 40. Var attraherad av tonåringar till mitten av 20-årsåldern och ville absolut inte bli en patetisk gammal typ som dreglade efter ungdomar. SÅ lättad att det gick över!
    Vackra ungdomar är nu bara estetiskt vackra, inte sexuellt attraktiva för mig.


    Har själv tonårsbarn, har ni andra tyckt att det påverkar (gick iofs över för mig långt innan)

  • Anonym (Mogen)

    Närmar mig 40 och min man är 46. Har mest dejtat män runt min egen ålder. Hade en relation med en kille på 20 när jag var 24 och där märktes åldersskillnaden för mycket för min del.

    Nu attraheras jag både av yngre och äldre. Skulle absolut kunnat dejta yngre killar fast runt 27 känns som en gräns. För ett förhållande däremot så tror jag inte jag skulle få ut så mycket av en så ung utan vill gärna ha någon runt 35 plus. Nu är jag ju dock gift så håller mig till honom.

Svar på tråden Fortsätter man attraheras av unga hela livet trots att man själv är äldre?