• Äldre 18 May 22:26
    4719 visningar
    6 svar
    6
    4719

    TUL visade att jag har mycket fostervatten ?

    Var på tul idag, 32+1, det visade sig att pojken skattas till +13%, vilket tydligen skulle röra sig lm ca 200g större, (nån fler slm haft liknande och fått? Hur stort var erat barn?)

    Sen hade jag tydligen väldigt mycket fostervatten så fick ta prover och ska tillbaks efter helgen och träffa läkare för kontroll. Har gjort 2 glucosbelastningar slm varit väldigt bra samt slumpproverna har varit bra så ska inte bero på nått sånt, nån fler som varit med om samma?

    Vad för risker finns det med mycket fostervatten?

    Pojken har legat över medelsträcket men följt sin kurva fint på varje mätning hitills.

    Har väldigt mycket förvärkar som gör ont. Och har haft det ett bra tag nu.

    Urinodling som gjordes för 2v sen visade på lite bakterier så har idag påbörjat en 5dagars pencillinkur.

    Det här är mitt 4e barn varav det e tätt mellan 3an l 4an, moderkaka i framvägg om det nu ha nån betydelse.

    I övrigt ser allt bra ut och han är en pigg o aktiv liten en.

  • Svar på tråden TUL visade att jag har mycket fostervatten ?
  • Äldre 22 May 18:34
    #2

    Okej :)

    Va på koll idag igen och dom hittar ingen anledning till att det är så mkt fostervatten, skönt det iallafall :) han mår bara bra tappen var 5,3 cm i torsdags och 4 cm idag ska tillbaks på koll nästa vecka, då jag har mycket förvärkar så kommer dom fortsätta göra koll varje vecka och ev tappa på fostervatten för att försöka få honom att ligga kvar ett tag till

  • Äldre 22 May 22:28
    #4

    Dom har tagit blodprover mem exakt vad dom kollar där vet jag inte svaren skulle komma i dagarna, dom har uteslutit gravdiabetes, gjirt en grundlig koll av bebisen med ul o vul, och där såg det bra ut, dom ville kolla tex att magsäcken fanns o fungerade, atr bebisena strupe såg bra ut, alla flöden, njurarna, hjärtat osv och allt sånt såg bra ut.

    Hon sa att det kan hända att jag haft en infektion i kroppen utan att ha märkt det och att vattenmängden därför ökat, men ja få se vad provsvaren säger, kunde vara så att vi inte får veta orsak heller då hon sa att man oftast inte hittar nån när ovanstående är bra.

    Känner mig mest rädd nu inför OM det skulle bli tappning av vatten.. ????

  • Äldre 23 May 17:40
    #6

    Åh vad skönt att höra ?

Svar på tråden TUL visade att jag har mycket fostervatten ?