• Lolo12

    Skulle du som man vilja vara kvinna? Skulle du som kvinna vilka vara man?

    Som rubriken lyder.

    Utveckla varför/varför inte.

  • Svar på tråden Skulle du som man vilja vara kvinna? Skulle du som kvinna vilka vara man?
  • Mandel

    Generellt nej, men det beror så klart på i vilket samhälle, vilken situation och vilken jämställdhet som råder.

    Tror båda könen dras med sina problem så det som jag idag dras med som kvinna skulle så klart bli annorlunda om jag vore man, men då får jag säkert en massa andra problem och funderingar som man i stället.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Aniiee

    Nja, trivs bra som både ock/ingetdera. Hade kanske varit lite lättare att vara det ena eller det andra. En del problem blir liksom dubbelt så stora av att vara gender fluid.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • GGN

    Jag är kvinna. Hade inte velat vara man. Ser inga fördelar med det helt enkelt.

  • Liquorice50

    Jag trivs egentligen som man men är har definitivt kvinnliga sidor som jag helst hade visat mer: Främst så skulle jag vilja klä mig kvinnligt utan att det hade uppfattats som konstigt men ibland också slippa leva upp till den förväntade mansrollen i samhället. 

Svar på tråden Skulle du som man vilja vara kvinna? Skulle du som kvinna vilka vara man?