• Anzil
    Äldre 22 May 03:40
    1398 visningar
    3 svar
    3
    1398

    Någon annan typ av trasa?

    Hej!


     


    jag tycker det är så onödigt att slänga en trasa varje gång jag har haft kemikalier på den och torkat bord och framförallt min glasspis.


     


    Så jag undrar om det finns någonting annat som man kan använda och som man kanske kan lägga i tvättmaskin. Så man inte slänger en ny trasa varje gång, det känns så onödigt.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Någon annan typ av trasa?
  • Äldre 22 May 05:00
    #1

    Vad är det för konstiga trasor du använder som inte går att tvätta? Vanliga trasor (av många olika sorter) kan man både skölja ur under vattenkranen och tvätta i maskin vid behov.

  • Poolsk­ötaren
    Äldre 22 May 05:33
    #2

    Varför slänger du den bara för att du har torkat bord och glashäll?

    Jag antar att du menar någon form av diskduk men om du inte gillar de så kan du ju alltid köpa ett gäng mikrodukar.

    Det går utmärkt att skölja av vilken disk/torkduk som helst under kranen och hänga upp den på tork. Även diskduk typ Wettex går finfint att köra i tvättmaskinen.

  • Äldre 22 May 10:50
    #3
    Anzil skrev 2018-05-22 03:40:52 följande:

    Hej!


     


    jag tycker det är så onödigt att slänga en trasa varje gång jag har haft kemikalier på den och torkat bord och framförallt min glasspis.


     


    Så jag undrar om det finns någonting annat som man kan använda och som man kanske kan lägga i tvättmaskin. Så man inte slänger en ny trasa varje gång, det känns så onödigt.

    Tack på förhand!


    Mina trasor jag använder funkar att köra i 60grader.
    Wettextrasorna, microfiberdukar går att köra i 60grader.
    Står ju för på förpackningen "går att tvättas i 60grader", på alla disktrasor och övriga trasor man köper.

    Det man ska tänka på när man tvättar disktrasor i maskin är att aldrig använda sköljmedel. Utan tvättas enbart med vanlig tvättmedel i maskinen.

    När man har använt disktrasa med medel så går det att skölja ur den väldigt väl. Först i hett vatten från kranen och sedan i kallt vatten för att stoppa eventuell lukt och hänga den så den får luft omkring sig.

    Sedan så har min spis sin egna disktrasa med.

    Fruktans värt onödigt slöseri med pengar att slänga disktrasor när det går att tvätta dem i maskin.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Någon annan typ av trasa?