• Litehemlig

    Hur har ert illamående känts?

    Hej!

    Hur kändes/känns ert graviditetsillamående? Är bara på 4+5 idag men har ena dagen känts som att jag ätit godis på tom mage, om ni förstår? Den typen av illamående. Som till stor del även sitter i munnen dessutom. Som att jag är hungrig fastän jag är mätt. En så konstig känsla! Är detta ovanligt? Hör ju bara om det klassiska ?bakfylle-illamåendet?

  • Svar på tråden Hur har ert illamående känts?
  • stragge

    Kände mig fruktansvärt bakfull, den typen av illamående. Jag blir dock väldigt hungrig när jag är bakfull, medans jag äter mår jag bra sen mår jag fruktansvärt illa :p

  • Ebo88

    Som att jag hade ätit något dåligt som bara väntade på att få komma upp, vilket det alltid gjorde mellan v.7-v.11 ungefär

  • Aliona

    Inte alls som bakfylla. En väldigt säregen känsla, som att det var något i blodet. Kom när jag rörde mig för snabbt, men kräktes aldrig.

  • JLES

    Kändes som en bakfylla typ. "Tungt" och vagt molande. Kände det bara under första timmen på morgonen. :)

  • Anonym (Bakfull)

    Med första mådde jag illa hela dygnet. Mådde bättre när jag åt bananer.

    Med andra testade jag den dagen jag kände mig bakfull men mådde rätt bra resten av graviditeten

    Med 3e var det morgonillamående. Kräktes slem.

    Men sen kände jag väl lite som dig ibland

  • carolol

    Har haft stora problem med illamående senaste veckan så är för tillfället hemma från jobbet, har provat postafen utan resultat och fått lergigan comp utskrivet..vet inte riktigt om det hjälpt något heller. Är ju stor skillnad på att vara hemma och på jobbet också, hemma kan jag ju slappna av på ett annat sätt då jag har nära till toa om jag behöver spy..hoppas på att illamåendet avtar om några veckor, är i v.8 (7+2) nu enligt mina beräkningar..

  • Fia 28

    Har aldrig varit bakfull så kan inte jämföra med det. Mitt illamående påminnde om åksjuka som lättade efter jag kräkts. Det var samma visa varje dag, illamående tills jag kräkts, men det kunde ske precis närhelst på dan. Ibland kom det först på kvällen, vilket betyder jag mådde skit hela dan. Minns knappt nåt alls av den sommaren. Urk, hoppas jag slipper det nästa gång.

Svar på tråden Hur har ert illamående känts?