• Anonym (27 årig kvinna)

    Ska vi göra slut? Sexliv = 0

    Jag och min kille har varit ihop i snart 6 år. Vi är bästa vänner men jag har varit turbulent i mina känslor ändå sen dagen vi träffades. Vill göra slut, panik, sopa under mattan, allt är bra, vi är det bästa som hänt, vill känna mig fri, behöver space, känner mig inte "klar" me singellivet, bästa vänner, skratt, han är det bästa som hänt mig...and it goes on! Börjar seriöst fundera på om detta är hållbart - eller det är det inte. Tror vi behöver flytta ifrån varandra o göra slut, och förhoppningsvis hitta tillbaka till varandra igen. Rädslan för att förlora min bästa vän för gott är för stor men rädslan för att alltid känna såhär börjar bli större. Jag vill kunna ge 100% i vårt förhållande om vi ska skaffa barn etc. Vi har inte heller ett fungerade sexliv och inte haft på 4 år pga. mina känslor. 

    Någon som känner igen sig eller varit med om liknande, eller som bara har ett livsråd? 

  • Svar på tråden Ska vi göra slut? Sexliv = 0
  • Anonym (E)

    Turbulenta förhållanden är väldigt energikrävande och blir så lätt komplicerade. Om du känner att du vill avsluta det gång på gång så är det troligtvis som så att du vill göra det egentligen. Att du inte gör det är väl för att du älskar honom och att vänta på att kärleken ska försvinna är bara att slösa på tid. Ibland får man avsluta en relation med en person trots att man älskar den för att problemen bara inte går att lösa. 
    Men om du älskar honom och du ser honom som din bästa vän så vill du även hans bästa. Befria er båda från detta nu, ut och lev livet tills du verkligen är redo och villig att gå in i en ny, stabil relation. 

  • Tecum

    Som du beskriver det är det bäst för bägge att du gör slut snarast. Så splittrad känslomässigt som du är kommer det inte att bli bra, du är inte redo för ett fast förhållande, åtminstone inte med honom.

  • Fredrica

    Killen är inte rätt för dig för då hade du inte betett dig som du gör eller känt och tänkt som du gör.

    Med rätt person är det kristallklart.

  • Fredrica

    Killen är inte rätt för dig för då hade du inte betett dig som du gör eller känt och tänkt som du gör.

    Med rätt person är det kristallklart.

  • Anonym (27 årig kvinna)

    Någon annan med erfarenhet? :) 

  • Fröken Rabarber

    Som många andra skriver så är er situation inte hållbar. Om ni ska pausa så som du föreslår (och om han går med på det) så är det viktigt att ni sätter upp vilka spelregler som ska gälla. Ok att dejta/ligga med andra? Ok att skriva sig som singel? Ska ni ha kontakt under pausen? I vilken grad? Och hur lång tid ska ni pausa innan ni stämmer av om ni vill försöka igen eller om det verkligen är slut?

    Personligen hade jag valt att hoppa helt och göra slut istället för att pausa, alltid nervöst när en går in i något nytt/okänt, men blir oftast bättre än en trodde.

  • Anonym (A)
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-27 14:37:50 följande:
    Som många andra skriver så är er situation inte hållbar. Om ni ska pausa så som du föreslår (och om han går med på det) så är det viktigt att ni sätter upp vilka spelregler som ska gälla. Ok att dejta/ligga med andra? Ok att skriva sig som singel? Ska ni ha kontakt under pausen? I vilken grad? Och hur lång tid ska ni pausa innan ni stämmer av om ni vill försöka igen eller om det verkligen är slut?

    Personligen hade jag valt att hoppa helt och göra slut istället för att pausa, alltid nervöst när en går in i något nytt/okänt, men blir oftast bättre än en trodde.
    Håller med
Svar på tråden Ska vi göra slut? Sexliv = 0