• Russianwoman23

    Grannen okuperar tvättstugan,vad ska jag göra?!

    Är rätt nyinflyttad i ett gammalt flerfamiljshus. Har ett problem jag stör mig på, grannen tvättar nästan varje dag och ockuperar tvättstugan i flera dagar titt som tätt och ger inte någon annan någon chans att tvätta under ca 2-4 dagar. Dessutom har de förstört en av tvättmaskinerna så den fungerar dåligt och tvättar inte som den ska. Blir irriterad då jag vill tvätta mer än en gång i veckan,mer får aldrig tillfälle till att göra det. Det är extremt ohållbart då andra, liksom jag vill tvätta. Vill tillägga att de aldrig rengör maskinerna efter sig utan lämnar de fulla med djurhår så man är tvungen att rengöra dem när man själv ska tvätta. Finns inget tvättschema som hyresvärden har satt upp, inget boknings system. Vad ska jag göra åt detta?

  • Svar på tråden Grannen okuperar tvättstugan,vad ska jag göra?!
  • Themis

    Är det hyres då eller BRF?

    Är det hyres borde väl hyresgästföreningen kunna ge något råd? Eller får du  klaga till värden och se till att det kommer dit ett bokningssystem i så fall.

    Är det BRF så klaga till styrelsen men leta gärna upp ett förslag till system så att du inte har med dig bara ett problem utan också en lösning, då blir det lättare.

    Du kan printa den här och sätta upp vid er tvättstuga och se om någon fattar?

    www.svt.se/nyheter/inrikes/hyresgastforeningens-jurist-skriv-inga-arga-lappar-i-tvattstugan


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • viseversa

    Har ni pratat med grannen? Prata med hyresvärden. Hen måste göra ett boknings system så alla får chansen. Sen om dom inte städar får dom inte använda tvättstugan mer.

  • Anonym (kio)

    Prata med värden och föreslå ett system med kod. Då syns vem som har loggat in och när och så kommer man inte in om man hämtar för sent. 

    Alt att värden tar på sig att komma snabbt om de väljer vanliga låskolvar och grannen inte är klar när det är er andras tur att tvätta för att bryta upp låset och släppa in er. 
    Då så klart med följden att grannen får förbud att tvätta en månad eller så. 

    Varje gång du får städa efter föregående hyresgäst får du anmäla detta till värden om värden inte gör något åt problemen. 

Svar på tråden Grannen okuperar tvättstugan,vad ska jag göra?!