• Anonym (Kär)

    Jag har fastnat i kompisfällan

    Träffade en kille i vintras för ett halvår sen det började med förälskelse och vi hade sex några gånger. Vi hade det bra och roligt men han sa då att han kanske skulle bjuda hem en tjej han mailat med på nätet innan vi träffades. Jag blev så besviken så jag sa att då är det ingen idé att vi dejtar mer. Vi kan väl vara vänner sa han då. Jag kände mig sårad och kränkt så jag var tveksam men sa ok för jag var kär i honom. Sen har vi träffats ibland detta halvåret utan beröring inte ens en kram vilket knäcker mig för jag är fortfarande kär i honom men besviken.

    Vi har fortfarande väldigt roligt och folk tror att vi är tillsammans när vi är ute. Jag passar honom perfekt egentligen för jag har allt han söker hos en tjej. Jag vet egentligen inte vad han känner för mig. Han ringer och vill tex spela golf med mig och vi har det bra men det händer inget mellan oss han är väldigt försiktig har han sagt dock.

    Jag vill inte bara vara vän med honom men vet inte hur jag ska kunna leva utan honom om jag "gör slut".

    För en månad sedan ringde han och bjöd med mig på fest hos hans vänner för första gången. Jag blev så glad. Jag har aldrig fått träffa hans vänner eller syskon. Men sen hörde han inte av sig om det och åkte själv. Han fick väl kalla fötter.

    Han har sagt att jag är en tjejkompis när folk trott att jag var hans tjej.

    Vad ska jag göra för jag går sönder av detta? Jag vill allt eller inget. Ingen kompis!

    Jag vågar inte närma mig honom med kram eller beröring är rädd att bli bortstött.

  • Svar på tråden Jag har fastnat i kompisfällan
  • Tecum

    Om du vill allt eller inget som du säger är det bara att konfrontera honom. Säg som du skriver här, du är kär och vill vara hans flickvän, inte bara kompis. Då måste han bekänna färg och du får veta hur han känner. Risken är att du förlorar honom som kompis också, men kanske bättre det än att gå och sukta som nu.

  • Anonym (mmmm)

    Men han utnyttjar dig bara! Av nån anledning är du "bra att ha", kanske när han inte har något annat att göra. Han förstår säkert att du har känslor för honom och han kanske gillar uppmärksamheten.

    Du skriver att du har allt han vill ha i en tjej - men uppenbarligen inte? Det är ju vad du tänker/hoppas men om det var så, skulle ni väl vara tillsammans? Jag tror du måste ändra din syn på honom. Det är lite som att du satt honom på en piedestal och bara drömmer om hur allt skulle vara om han bara var kär i dig. Du måste dock ner på jorden igen och inse sanningen. 

    Ta kommando över ditt eget liv! Säg att du tröttnat på den här "leken" och att du uppskattar om han kan respektera dig och sluta ringa så där random för att han har tråkigt! 

  • Anonym (Kär)

    Men varför bjöd han med mig till sina vänner då? Även om det nu inte blev nåt. Han har sagt att vi kan åka på utflykt nån gång hem till hans bror. Och han har sagt att vi kan åka på en resa nån gång. Men jag vill inte åka som vänner utan som par. Men det svårt att säga det. En kram borde man kunna få även som vän. Jag ska inte höra av mig mer och inte spela golf med honom mer.

  • Pierott
    Anonym (Kär) skrev 2018-05-24 21:44:04 följande:

    Men varför bjöd han med mig till sina vänner då? Även om det nu inte blev nåt. Han har sagt att vi kan åka på utflykt nån gång hem till hans bror. Och han har sagt att vi kan åka på en resa nån gång. Men jag vill inte åka som vänner utan som par. Men det svårt att säga det. En kram borde man kunna få även som vän. Jag ska inte höra av mig mer och inte spela golf med honom mer.


    Jag har träffat större delen av mina killkompisars föräldrar och vänner. Det betyder inget, det är nått man hänger med på som vänner.
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Kär) skrev 2018-05-24 21:44:04 följande:

    Men varför bjöd han med mig till sina vänner då? Även om det nu inte blev nåt. Han har sagt att vi kan åka på utflykt nån gång hem till hans bror. Och han har sagt att vi kan åka på en resa nån gång. Men jag vill inte åka som vänner utan som par. Men det svårt att säga det. En kram borde man kunna få även som vän. Jag ska inte höra av mig mer och inte spela golf med honom mer.


    Tyvärr så säger vissa killar bara sånt som dom tror att tjejen vill höra. Ni har säkert pratat om att du hade velat träffa hans familj och han vill inte göra dig besviken men samtidigt inte höra konfrontationer om dig från vänner o familj sen.

    Vad tror DU? Verkar det som om han är kär?
  • Anonym (Kär)

    Nej jag tror inte att han är kär. Han har aldrig varit kär förutom när han var ungdom har han sagt. Men vi passar så bra ihop. Det räcker för mig. Man behöver inte vara dökär för att ha ett förhållande. Vi har kemi. Det räcker för mig.

  • Fredrica

    - IF A MAN WANTS YOU, NOTHING CAN KEEP HIM AWAY. IF HE DONT, NOTHING CAN MAKE HIM STAY -

    han leker bara och har dig när det passar honom, han vill inte ha dig för då hade han sett till att du blivit hans.

    Du förtjänar så mkt mer!

    Du förtjänar någon som vill ha dig.

    Kasta honom i soptunnan och sluta vara hans vän och umgås osv, han vet ju exakt var han har dig ovh han utnyttjar detta för att han kan och för att du tillåter det.

  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Kär) skrev 2018-05-24 21:44:04 följande:

    Men varför bjöd han med mig till sina vänner då? Även om det nu inte blev nåt. Han har sagt att vi kan åka på utflykt nån gång hem till hans bror. Och han har sagt att vi kan åka på en resa nån gång. Men jag vill inte åka som vänner utan som par. Men det svårt att säga det. En kram borde man kunna få även som vän. Jag ska inte höra av mig mer och inte spela golf med honom mer.


    Du kan istället fråga dig varför det inte blev nåt med den där inbjudan? 

    Och om DU vill resa som mer än vänner måste du säga det eftersom ni tänker olika om detta. 
  • Anonym (mmmm)

    Kom att tänka på en man jag träffade i nästan ett år. Han sa alltid saker som att vi skulle ta en weekendresa till Berlin eller Rom, ställen han alltid velat besöka. När jag sa att jag kunde börja titta efter alternativ och boka så kunde han aldrig säga när det kunde passa och att han inte kunde veta vad som hände om en månad, typ. Kan säga att jag tröttnade. 

    Jag tror han sa saker för att hålla mig kvar, för han gillade mitt sällskap, men tydligen inte mer än så, insåg jag efter ett tag. Synd bara att det skulle ta nästan ett år innan jag fattade att han inte var ute efter något seriöst. Vi hade alltid kul när vi sågs, men det stannade på den nivån. 

  • Pierott
    Anonym (Kär) skrev 2018-05-24 23:15:39 följande:

    Nej jag tror inte att han är kär. Han har aldrig varit kär förutom när han var ungdom har han sagt. Men vi passar så bra ihop. Det räcker för mig. Man behöver inte vara dökär för att ha ett förhållande. Vi har kemi. Det räcker för mig.


    Så du vill tvinga honom till en relation med dig baserat på dina åsikter. Låter ju........sunt
Svar på tråden Jag har fastnat i kompisfällan