• Anonym (Sandr­a)
    Äldre 25 May 16:41
    9373 visningar
    19 svar
    19
    9373

    Gravid med en 18 åring

    Okej, ska försöka hålla de kort. Har haft en sex relation med en 18 åring, han är välsigt mogen som jag såg och märkte då i alla fall. Nu för två veckor sedan så plussade jag, vi har varit väldigt försiktiga men de " tog" sig ändå. Jag informerade honom för det känns som de rätta och han blev livrädd, vilket jag förstår med tanke på hans ålder. Jag själv har barn, är 23 år och fick barn som 19 åring.

    Jag har bestämt mig för abort, och det är vad han vill också, men nu är han så " elak" han gick från att skicka mysiga snaps t att knappt höra av sig och jag vill ju inte " vara klängig" och snapa han hela tiden utan att få något " positivt" svar.

    Han sa tidigt att han ville inte att de skulle bli känslor med i denna relation o de va jag överens med eftersom det ändå är 5 år mellan oss och han är just 18 år. Igår skrev han t mig "- jag kommer aldrig få känslor för dig" när jag ännu en gång försökte prata med honom för inte vill jag att detta ska ha förstört våran sex/ vänskaps relation. Han sa också att de känns fel o träffa mig nu när jag är gravid.

    Någon som kan tipsa mig hur jag ska gå tillväga? Hur jag ska hantera honom?

  • Svar på tråden Gravid med en 18 åring
  • Äldre 25 May 16:45
    #1

    Kanske jobbigt, men låt honom va. Han är inte redo för detta och blev väl rädd trots att du ska göra abort. Lämna honom bara ifred.

  • Anonym (Sandr­a) Trådstartaren
    Äldre 25 May 16:57
    #2
    anonymamo skrev 2018-05-25 16:45:15 följande:

    Kanske jobbigt, men låt honom va. Han är inte redo för detta och blev väl rädd trots att du ska göra abort. Lämna honom bara ifred.


    Ja det har slagit mig med. Men ändå så snapar han ( det är där vi har kontakt) oftast 1-2 ggr om dagen, och kollar" läget".så svårt att låta honom vara också, bryr mig verkligen om honom
  • Äldre 25 May 18:00
    #3

    Det blir kanske lättare efter aborten, tror att han kanske är rädd att du ändrar dig och vill ha en familj med honom om han är för trevlig.

  • Anonym (Sandr­a) Trådstartaren
    Äldre 25 May 19:45
    #4
    Meriall skrev 2018-05-25 18:00:05 följande:

    Det blir kanske lättare efter aborten, tror att han kanske är rädd att du ändrar dig och vill ha en familj med honom om han är för trevlig.


    Ja precis...men har sagt till honom flera ggr att jag tycker han kan vara lite för " otrevlig" osv ang detta. Dry var ju absolut inte så att någon av oss planerade detta och vi har använt skydd o varit försiktiga. Han verkar anklaga mig väldigt mycket.
  • Anonym (Sandr­a) Trådstartaren
    Äldre 25 May 19:46
    #5

    Idag än har han inte hört av sig något, ska jag kontakta honom något? Eller bara låta det vara?

  • Äldre 25 May 19:49
    #6

    Ge honom utrymme.

  • Caramb­olan
    Äldre 25 May 19:52
    #7

    Han kanske inte riktigt vet hur han ska bete sig mot dig just nu?

  • Anonym (Klang­)
    Äldre 25 May 21:07
    #8

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!

  • Anonym (?)
    Äldre 25 May 21:23
    #9

    Grattis - till er båda.
    Eller inte alls ....

  • Anonym (Sandr­a) Trådstartaren
    Äldre 26 May 18:52
    #10
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Jag hör nog till den sorten som oavsett informerar att man är gravid, jag tycker lite att det är det " rätta".

    Jag själv fick också barn tidigt, jag var 19 år och den som är far t de barnen var då 18 år gammal och ingen av oss ångrar det valet. Tycker synd om dig som faktiskt ångrar sitt barn!
  • Anonym (S)
    Äldre 26 May 19:05
    #11
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Oj. Vi blev också föräldrar tidigt men vi ångrar absolut inte det. Stackars ditt barn.
  • Anonym (B)
    Äldre 27 May 11:06
    #12
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Kallade du just ditt barn för misstag?? :S
  • Anonym (Usch)
    Äldre 27 May 13:35
    #13
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Du låter som en mardrömsförälder.
  • Anonym (Emmi)
    Äldre 27 May 13:40
    #14
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Din ålder var nog inte största problemet.
  • Äldre 9 Jun 00:51
    #15
    Anonym (Klang) skrev 2018-05-25 21:07:55 följande:

    Lämna honom ifred! Han ville bara ha sex och inget mer! Förstår att han blir rädd. Onödigt egentligen att du berättade att du var gravid då ni ändå inte hade något seriöst. Du kunde ju bara gjort abort utan och säga ngt! Du ville väl ha hans uppmärksamhet och se hans reaktion!? När man är 18 vill man fan inte bli pappa och man är fan inte redo för det. Jag är 30år med tonåring så jag vet! Fy fan! Det värsta misstaget man gjorde i sin ungdom var att bli förälder i den åldern! Tvi!


    Sådana som du borde aldrig få bli far.

    Kanske var ett STORT misstag att du kom till världen också!!!!
  • Äldre 10 Jun 17:44
    #16

    Tycker synd om dig för att du verkar vara en omtänksam tjej! Du bryr dig!

    Han borde lära sig ansvaret för sin kuk. Ni var två i det och han kan åtminstone stödja dig under själva aborten. Stå bredvid räknas oxå som stöd och ansvar. Det är något som kommer att hända honom i framtiden med, och då ska han veta vad görs i såna situationer.

    Gillar inte när folk dömer andra och skuldbelägger! Du ska skita i såna människor. Lycka till!

  • Äldre 10 Jun 18:09
    #17

    Han skulle kunna varit jag. Jag blev oplanerat och motvilligt pappa en månad efter att jag fyllt 18 med en mycket tillfällig kk som var 21. Vi träffades på gymnasiefester och hade sex några gånger tills jag gjorde henne gravid men annars kände vi inte varandra. Jag använde inte kondom så jag får naturligtvis skylla mig själv och jag skyller absolut inte ifrån mig. Men jag kan nog sätta mig in i en del av vad han känner just nu.

    Hon gjorde omedelbart klart för mig att hon tänkte behålla och göra mig till pappa oavsett vad jag sa. Jag fick välja om jag ville vara involverad eller inte men hon skulle bestämt behålla och kräva mig på underhåll om jag vägrade erkänna faderskapet. Vi hade ingen kontakt under hela graviditeten då jag var arg, i chock och hade milt sagt panik. Jag blev deprimerad och fick söka hjälp för att klara av skolgången och privatlivet.

    Det har varit många turer sedan dess. Vår dotter fyller snart 14 och idag har jag en bra kontakt med henne men det har inte alltid varit självklart.

    Livet har sedan dess givit mig ytterligare 3 barn men under betydligt bättre omständigheter :) Killen vill väl kolla av läget då och då för att han är livrädd och vill försäkra sig om att du verkligen gör abort och inte ändrar dig. Trist om detta förstör eran kontakt om ni hade bra sex och jag håller med dig om att det är bara dumt att vara otrevlig. Utan hans deltagande hade du knappast blivit gravid. Men graviditet sätter grillor i huvudet och ställer mycket på sin spets.

  • Anonym (Sofia­1992)
    Äldre 26 Jun 16:04
    #18

    Jag blev gravid när jag var 16 med en jämnårig kille. Vi blev båda livrädda och det blev abort. 3 år senare när jag var 19 blev jag gravid med en 17-årig kk. Han fick panik, blev livrädd och han gick blixtsnabbt ifrån att skicka sexiga sms varje dag till att hota mig och anklaga mig för att förstöra hans liv om jag behöll emot hans vilja. Jag funderade ett tag på att behålla då jag inte ville göra en ny abort men det blev ändå abort till slut. Med facit i hand var det nog tur för vi kunde aldrig börja prata med varann igen och våran kontakt dog ut rätt fort efteråt.

    Ett år senare träffade jag min nuvarande man (som är 6 år äldre än mig). Jag blev (ironiskt nog) gravid efter vårt första samlag medan vi bara känt varandra i några veckor. Den gången var det dock jag som fick panik och han som reagerade lugnt. Han har barn sedan förut så för honom var det inte lika dramatiskt. Idag är vi gifta och har 2 gemensamma barn och kommer efter sommaren börja försöka med ett 3:e.

  • Äldre 26 Jun 16:13
    #19
    Anonym (Sandra) skrev 2018-05-25 19:46:34 följande:

    Idag än har han inte hört av sig något, ska jag kontakta honom något? Eller bara låta det vara?


    När jag var ung hände liknande mig. Blev sjukt nervös och nästan lite otrevlig och var stressad som fan tills det visade sig att hon inte var gravid trots allt.
    Inte stolt över mitt beteende men jag var jävligt rädd också.

    Var bara lugn och försök få honom att förstå att han inte kommer bli pappa. (ja det kan behövas upprepas och han kommer troligen va nojig fram tills att det är klart)
Svar på tråden Gravid med en 18 åring