• Anonym (tjejen)

    Öm i blygläppen

    Jag har något på ena blygläppen det känns ömt när man sitter. Typ något hårt skinn på blygläppen. Den ser svullen utan jämfört med den andra blygdläppen. Försökt lägga på salva där brukar svida lite ibland från det hårda skinnet. Haft det i 5-6 veckor nu och ser likadant ut, verkar som inte försvinna. Som en vit bucklig fläck på blygdläppen. Är det herpes eller ngt annat, vad tror ni?

  • Svar på tråden Öm i blygläppen
  • Anonym (Inma)

    Jag tycker du ska gå till en barnmorska/gynmottagming och ta ett cellprov från den hårda fläcken.

  • Anonym (Ej kvinna)

    Kanske är det ett Aterom? Ofarligt. (Googla)

  • Anonym (ops)

    Du bör söka läkare redan imorgon, ärligt talat.

  • Anonym (A)
    Anonym (ops) skrev 2018-05-27 17:39:44 följande:
    Du bör söka läkare redan imorgon, ärligt talat.
    Håller med, sök.
  • Anonym (tjejen)

    ska kolla upp det. fick tid på onsdag till vårdcentralen...

    ringt tidigare till gyn då sa de om man har problem med utslag får man först boka tid hos en läkare  och sedan om det behövs remiss till gyn...så jag har tänkt att det är utslag då som den som svarade menade... men nu kanske lika bra och kolla upp det eftersom är flera veckor sen jag ringt om det till gyn...

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (tjejen) skrev 2018-05-27 19:53:48 följande:

    ska kolla upp det. fick tid på onsdag till vårdcentralen...

    ringt tidigare till gyn då sa de om man har problem med utslag får man först boka tid hos en läkare  och sedan om det behövs remiss till gyn...så jag har tänkt att det är utslag då som den som svarade menade... men nu kanske lika bra och kolla upp det eftersom är flera veckor sen jag ringt om det till gyn...


    Hej,

    länge sedan du startade den här tråden men skulle så gärna vilja veta hur det gick för dig? Fick du hjälp och har du kvarstående besvär idag? Jag har nämligen hittat utslag på ena inre blygdläppen som ser ut precis så som du beskriver. Är gravid och medveten om att man kan få en massa olika förändringar pga det men det här skrämmer mig. Ska gå upp det med gynekolog men skulle som sagt gärna vilja höra hur det gick för dig också!

    Hoppas du fick bra hjälp och att du inte har några besvär längre!
Svar på tråden Öm i blygläppen