• Anonym (Kaffedraken)

    Hur många svenska medaljer i OS? Och vilka tar dom?

    Tror på ca 10 medaljer i olika valörer. Stafan holm, karolina klyft, Christian Olsson, Terese Alshammar, Kammerling, Sedan Blir det nog ngr till i tex kanot bågskytte m.m. Harm ni några favoriter??
    Vilka sågar ni.....

  • Svar på tråden Hur många svenska medaljer i OS? Och vilka tar dom?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tjena!
    Häller med om ca 10 medaljer. Klyft, Holm, Olsson tar sina sen blir det nån kanotist. Tyvärr tror jag inte på nån simmare, de har ingen form, annars brukar de kunna knipa ett par medaljer. Hoppas att jag har fel! Kanske några av brottarna kan ta någon! Då blir det ett riktigt rolig OS!
    Sågar vet jag inte men nog tycker jag att fotbollsdamerna får rycka upp sig lite, minst semi ska de till tycker jag annars kan man prata om fiasko!!

    Det blir att bänka sig i soffan, inte helt fel!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    18 st, 5 guld (Klüft, Holm, Olsson, Ljungskog och nån mer), 8 silver och 5 brons.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Lång näsa trodde jag det skulle bli, simlandslaget 0, cykling 0, skytte 0, segling- ett fjuttigt brons. När Holm var utanför pallen övervägde jag att kasta ut TV:n. Detta känns som de eviga fyrornas OS (inkl. damlandslaget i fotboll om jag får gissa efter gårdagens usla match). Lyckligtvis har vi ändå fått några guld i friidrott annars hade det varit dags att byta nationalitet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Sett till mängden guld har vi gjort ett bra OS. 84 tog vi 2 guld, 88 tog vi 0 guld, 92 tog vi 1 guld, 96 tog vi 2 guld och 2000 tog vi 4 precis som i år i Aten. Så ser man bara till antal guld är insatsen bra, det som är jobbigt är att vi inte fått några skrällar och att en massa av våra olympier har underpresterat. Vi har ju fått 8 fjärdeplatser och ett par femte platser vilka alla med lite tur hade kunnat vara medalj. Men men, det är något med svenska idrottsmän (minus innebandyherrarna) som gör att de inte kan prestera när de har höga förväntningar på sig...

Svar på tråden Hur många svenska medaljer i OS? Och vilka tar dom?