• Anonym (1)

Flytningar från ändtarmen!?

Jag har under flera års tid haft flytningar från ändtarmen som jag får när jag bajsat, jag har aldrig riktigt fattat varför jag får det utan tror att det kanske har något med min endometrios att göra. Någon som vet vad det kan bero på, jag har ingen aning?

• Svar på tråden Flytningar från ändtarmen!?
  • Studentpappa

Flytningar från brunögat lär väl vara bajs och att du inte håller tätt. Gå till vårdcentralen och sök vård?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (A)

Kontakta vårdcentralen.

• Anonym (1)
    Studentpappa skrev 2018-05-29 13:02:13 följande:

Flytningar från brunögat lär väl vara bajs och att du inte håller tätt. Gå till vårdcentralen och sök vård?

Nej det är det inte. Det är vita flytningar likadana som flytningarna i slidan
  • Anonym (1)
    Anonym (A) skrev 2018-05-29 13:03:34 följande:

Kontakta vårdcentralen.

Vågar ej
  • Studentpappa
    Anonym (1) skrev 2018-05-29 13:06:46 följande:
    Vågar ej
    Lev med det då.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Slem)

Sök på slemmig avföring.

• Pope Joan II

Det brukar benämnas soiling och är ett fekalt läkage. Det kan i sin tur ha en rad olika orsaker, vanligast är nog hemorrojder som gör att vävnaden i anus svullnar och därmed att det inte sluter tätt. Men det kan ha flera andra orsaker också som förlossningsskador, neurologiska tillstånd och mycket mer. 

• Pope Joan II
    Anonym (1) skrev 2018-05-29 13:06:30 följande:
    Nej det är det inte. Det är vita flytningar likadana som flytningarna i slidan
    Då är det nog snarare fråga om en anal- eller rektalfistel. Kan i alla fall vara. Det är väl klart att du ska söka för saken och få det undersökt. Vad är det att tveka inför?
  • Anonym (ssk)

Det är tecken på bla tarmcancer.

Sök din VC för hjälp.

Svar på tråden Flytningar från ändtarmen!?