• Sirimånstråle

    Gravid med fjärde barnet och mannen vill lämna!

    Hej,

    Jag har blivit oplanerat gravid med min sambo som jag har hus tillsammans med och 3 barn i åldrarna 4,7 och 13. Jag vill behålla men det vill absolut inte han. Han tycker plus att ha längtat till att barnen blivit större och att vi kan göra mer som en familj. Att ha kommit ur den värsta småbarnsperioden. Han är 47 och jag 38. Vi hade planerat sommar semester och mys tillsammans. Nu pratar han om att vi ska ska separera på oss om jag behåller barnet. Ha barnen olika veckor i sommar mm. Pratar om att köpa ut mig ur huset. Ja ni förstår. Så nu är jag så otroligt ledsen. Det är ju jag och mitt beslut att behålla som splittrar allt. Jag bara gråter. Börjar starkt överväga abort nu. Det kanske ändå är det ända rätta för familjen.Skulle uppskatta råd.

  • Svar på tråden Gravid med fjärde barnet och mannen vill lämna!
  • Monchichier

    Jag tycker ju iofs att han gör ett lika aktivt val han. Han och hans beslut är lika mycket delaktigt till en splitttring.

    Båda två vet ju bevisligen hur ett barn blir till, redan där hade ni båda ett val.

    Oavsett vad du väljer, kommer du kunna lita på honom igen efter den här reaktionen?

  • viseversa

    Förlåt men han låter inte som ett vidare kap ändå om han kan lämna allt ni har för att han variot med och knullat till sig en till unge. 

  • viseversa

    Hade dettta varit min man hade det redan varit förstört när han hotade med separation för att jag väljer att inte göra abort. Där hade nog alla mina känslor dött ganska knall fall. Hade han ändå lyckats psyka mig till abort så hade förhållandet ändå varit dött från min sida. 

  • Bestemor

    Visste du innan att han inte ville ha fler barn?

    Varför har han inte steriliserat sig. Det är ett enkelt ingrepp på män.

    Jag personligen tycker att det han hotar med är ett svek.

  • gamlapappan3

    För mig låter det som att din man gått och funderat på en separation en längre tid. Att du vill ha ett barn till och han inte vill det tolkar jag som hans förevändning för att sätta igång med en separation. Samtidigt lägger han skulden för separationen på dig. Risken är att du gör abort och att han sedan lämnar dig ändå.

  • viseversa
    gamlapappan3 skrev 2018-06-01 16:10:42 följande:
    För mig låter det som att din man gått och funderat på en separation en längre tid. Att du vill ha ett barn till och han inte vill det tolkar jag som hans förevändning för att sätta igång med en separation. Samtidigt lägger han skulden för separationen på dig. Risken är att du gör abort och att han sedan lämnar dig ändå.
    Tycker också det. Att barnet var ett gyllene tillfälle för honom att ge slag i saken och samtidigt lägga över all skuld på ts. Jävlas as är vad han är.
  • Mirelle

    Fuling

    Hade jag varit i din situation hade jag sett förhållandet som slut ändå. Och kanske det bara är ett svepskäl.

    Eller så är det bara tomt skrammel... om du stålsätter dig kanske han lugnar sig?

    Vet barnen att du är gravid? Har du råd att bo kvar i huset om du får kvarsittanderätt och sparkar ut honom?

  • Orkide

    Han kanske inte är den smidigaste men han kanske faktiskt inte orkar börja om från början med allt vad en liten medför.

  • Sirimånstråle

    Han ville absolut inte ha fler barn och inte jag heller innan detta oplanerade blev till. Barnen vet inte om att jag är gravid. Går in i vecka 9 på söndag. Att detta ska vara så otroligt svårt. Önskar att jag såg på saken precis som honom. Så otroligt velig blir jag. Vill ju behålla men inte på bekostnad av en separation.

Svar på tråden Gravid med fjärde barnet och mannen vill lämna!