Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

De säger att fostret är dött

Anonym (Slut på ork) skrev 2018-06-05 07:52:19 följande:
    Är i vecka sju, men japp, jag hoppas det! Bara så både mentalt och fysiskt utmattande. Ska lämna HCG nu så ser vi hur det ligger till. Usch, ville ju verkligen aldrig behöva göra abort men kroppen verkar inte börja blöda själv. Hur länge vågar man vänta ut? Med hänsyn till att önska kunna bli gravid snart igen...
    Hcg-test gör det tydligt om det är en frisk graviditet. Jag fick missfall i vecka 5 förra året (ivf, så hade ju såklart hunnit testa positivt bara några dagar innan) och det blev väldigt uppenbart att det inte stod rätt till trots att jag blödde sparsamt. Fick ta ett nytt test några dagar senare i vad som skulle ha varit början på vecka 6 och då var värdet 2, vilket motsvarar icke-gravid.

Jag förstår verkligen att det är skitjobbigt, men blodprovet kommer med största sannolikhet ge ett svar på om fostret lever. Håller tummarna för att ditt VUL kanske bara gjordes lite för tidigt för att kunna se hjärtaktivitet. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Slut på ork) skrev 2018-06-05 14:33:55 följande:
    Fått provsvaret nu. Stigit från 30 000 till 40 000 på 1,5 dygn. Får låg ökning va? Men hur kan HCG stiga överhuvud taget efter missfall? Förstår inte. Har det att göra med att jag inte blöder? Att det kan stiga trots att fostret är dött? Någon som vet?
    Jag vill ju inte ge dig falska förhoppningar och jag jobbar inte inom sjukvården, men att det stiger och du inte blöder låter märkligt om du nu skulle ha ett missfall på gång. Mitt hcg var runt 200 (har jag för mig) vid första provet i v 5 och 2 ett par dagar senare i början av v 6, så det var ju inget att diskutera. Googla hcg tabell så får du upp en bra bild som första alternativ. Ska du lämna något mer prov senare?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Slut på ork) skrev 2018-06-15 14:48:31 följande:
    DET SLOG ETT HJÄRTA IDAG. Tydligt! Jag, läkaren och överläkaren såg det. Vill bara meddela att mirakel finns. Fostret mäter bara lite större än för 11 dagar sedan, MEN stämmer nu mycket bättre i storlek. Jag tror de mätt fel, mätt med något mer, förra gången. Nu var formerna också mycket tydligare. Vi får se hur detta går, om hjärtat pickar på vid återbesök om ca två veckor, men just nu - DE HADE FEL!!!! Det är inte dött. Så tacksam just nu!!! Läkaren som sa att hon var hundra på att det var dött, hade fel. Så fel! Hon ville skicka med mig tabletter direkt, vad jag är glad att jag stod emot! Det finns en chans, trots alls.
    Men hurra, grattis! Hjärta 
Svar på tråden De säger att fostret är dött