• Mimmi O

    Kan man se på magen om förlossning är nära? *BILD*

    Jag väntar mitt tredje barn.

    Jag ska in på igångsättning på tisdag (v.38.0) om inget händer innan.

    Jag hoppas naturligtvis på att det startar naturligt innan.

    Jag tänker bara att det är spännande att se om man kan se på magen om det är lång tid kvar eller om det skulle starta i närtid.

    Känner att min mage kanske ligger lite högt för att det skulle starta av sig själv de närmsta dagarna.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan man se på magen om förlossning är nära? *BILD*
  • Anonym (Njä)

    Som du själv säger så är din mage högt upp fortfarande. Men förlossningen kan Ju starta ändå. Men om man utgår ifrån magens position så är den för hög.

  • Anonym (Nix.)

    Min mage har varit extremt låg från vecka 32 med båda barnen, de fixerade sig jättetidigt och låg lååångt ner i bäckenet och jag har ändå blivit igångsatt i vecka 42+ pga överburenhet. Så, nej.

  • Mimmi O
    Anonym (Njä) skrev 2018-06-08 11:02:55 följande:

    Som du själv säger så är din mage högt upp fortfarande. Men förlossningen kan Ju starta ändå. Men om man utgår ifrån magens position så är den för hög.


    Tack för svar.
  • Mimmi O
    Anonym (Nix.) skrev 2018-06-08 11:07:46 följande:

    Min mage har varit extremt låg från vecka 32 med båda barnen, de fixerade sig jättetidigt och låg lååångt ner i bäckenet och jag har ändå blivit igångsatt i vecka 42+ pga överburenhet. Så, nej.


    Okej. Bara vänta att se då.
  • Mimmi O
    Sisterofthesun skrev 2018-06-08 22:06:29 följande:

    Min mage sjönk väldigt mycket sista tiden. Såhär såg den ut några dagar innan förlossningen..


    Okej. Då kanske det finns en liiiten chans. Har nu läst mig till att vissa barn inte sjunker förrän förlossningen är igång.

    Vi kör på med färdknäppen än så länge.
  • Sisterofthesun

    Härligt! Nytta med nöje ;)

    Jag drack hallonbladste också sista veckan innan hon kom, sägs ju kunna snabba på. Hon kom i vecka 35+4 men det hade nog inget med det att göra :)

  • Mimmi O
    Milou3 skrev 2018-06-10 07:33:25 följande:

    Får man fråga varför du ska sättas igång TS?


    Jag har högt blodtryck och har ätit mycket mediciner hela graviditeten. Så de vill inte att jag går mer än nödvändigt.
  • Anonym (Okej)
    Anonym (Njä) skrev 2018-06-08 11:02:55 följande:

    Som du själv säger så är din mage högt upp fortfarande. Men förlossningen kan Ju starta ändå. Men om man utgår ifrån magens position så är den för hög.


    Att magen inte har sjunkit spelar absolut ingen roll. Vissa magar sjunker inte alls. Som min tex.. Så nej, ts mage är inte "för hög".
  • Anonym (Okej)
    Anonym (Njä) skrev 2018-06-08 11:02:55 följande:

    Som du själv säger så är din mage högt upp fortfarande. Men förlossningen kan Ju starta ändå. Men om man utgår ifrån magens position så är den för hög.


    Att magen inte har sjunkit spelar absolut ingen roll. Vissa magar sjunker inte alls. Som min tex.. Så nej, ts mage är inte "för hög".
  • Anonym (Njä)
    Anonym (Okej) skrev 2018-06-10 23:48:31 följande:

    Att magen inte har sjunkit spelar absolut ingen roll. Vissa magar sjunker inte alls. Som min tex.. Så nej, ts mage är inte "för hög".


    Det var ju exakt det jag sa. Och sen sa jag att OM man skulle bedöma det utifrån magens höjd så är den för hög för att se ut att vara nära en spontan förlossning.

    Läs innan du kommenterar nästa gång.
  • Anonym (Okej)
    Anonym (Njä) skrev 2018-06-10 23:53:02 följande:

    Det var ju exakt det jag sa. Och sen sa jag att OM man skulle bedöma det utifrån magens höjd så är den för hög för att se ut att vara nära en spontan förlossning.

    Läs innan du kommenterar nästa gång.


    Fast du säger ju emot dig själv? Först är magen för hög enligt dig. Sen kan förlossningen starta ändå. Som sagt så behöver magen inte sjunka ALLS. Så den är inte alls för hög för att starta spontant.

    Bättre att hålla sig till en åsikt istället och kanske vara tydligare i hur du menar och inte ge blandade åsikter..
Svar på tråden Kan man se på magen om förlossning är nära? *BILD*