• Anonym (Först­a.)
    Äldre 8 Jun 17:14
    932 visningar
    4 svar
    4
    932

    Medicinsk abort, fråga om blödning..

    Hej.

    Jag är/var gravid i v 6+ och tog mina fyra cytotec igår vid halv 12 på dagen, gick och la mig för att vänta på att dom skulle börja verka..och det gjorde dom efter ca en och en halvtimme. Fick ordentligt ont och det kändes som att ryggen skulle gå av på mitten, näst intill förlossnings värkar. Jag började blöda, det kom lite klumpar. Har egentligen ingen större koll på hur stor mängd blod som kom då jag sprang på toaletten och släppte ut det där några gånger..allt lugnade ner sig till kvällen och det kom knappt någon mer blödning, kunde sova lugnt utan smärta eller blod. Vaknade i morse och väntade mig att det skulle komma en del blod eftersom jag legat ner hela natten, men det var till min förvåning knappt någonting. Fick bara en del blod blandat slem på pappret när jag torkade mig och så har det fortsatt under dagen. Kan knappt påstå att jag skulle behöva en binda? Och jag får bara lite molande värk ibland. Jag är så klart fundersam över detta då jag läst och hört att det skulle komma ganska mycket blod under en period nu..så jag ringde till kvinnomottagningen för att fråga om detta är normalt eller om det kan ha stannat av? Om jag möjligen behöver ta fler tabletter..men det ända svar jag fick var att jag ska höra av mig om en vecka igen, så får vi se hur det är då..

    Så det jag undrar, från någon som kanske haft det lika som mig, är detta normalt eller ska jag begära fler tabletter? Jag har aldrig gjort en abort innan så jag vet varken ut eller in..tacksam för svar.

  • Svar på tråden Medicinsk abort, fråga om blödning..
  • Anonym (Anti C)
    Äldre 8 Jun 17:18
    #1

    Risken finns ju att det finns rester kvar.. Men sjukvården har ju snällt bett dig vänta så...

    Cytotec är inte framtaget för framkallande av abort och innebär ofta problem. Kraftiga smärtor, kraftiga blödningar, rester som finns kvar trots upprepade behandlingar. Ja självklart finns det kvinnor där det funkat kanon på men väldigt många har enbart negativa erfarenheter av den behandlingen.

  • Anonym (Först­a.) Trådstartaren
    Äldre 8 Jun 18:03
    #2

    Gud..det låter ju inte så positivt. Hoppas jag är en av de få som det funkar på trots allt :/ tack för ditt svar..

  • Anonym (Anti C)
    Äldre 8 Jun 18:09
    #3
    Anonym (Första.) skrev 2018-06-08 18:03:27 följande:

    Gud..det låter ju inte så positivt. Hoppas jag är en av de få som det funkar på trots allt :/ tack för ditt svar..


    Det hoppas jag med men hoppas du inte tog illa vid dig av informationen. Jag fick ingen alls när jag fick dessa och drabbades av flera komplikationer som drog ut på 2 månader. Först i efterhand var det oups, ja det kan ju bli lite problem ibland.
  • Anonym (Först­a.) Trådstartaren
    Äldre 8 Jun 19:35
    #4

    Nejdå det gjorde jag inte, jag fick inte så mycket information om detta heller så jag känner mig lite handfallen. Jag har läst så mycket om kvinnors erfarenheter av detta nu precis och det var ingen rolig läsning..känns nästan lite sjukt att detta läkemedel fortfarande används. Jag tänker ringa sjukhuset och tjata öronen ur dom för en koll om jag börjar känna mig alldeles för osäker..hellre för tidigt än för sent.

Svar på tråden Medicinsk abort, fråga om blödning..