• Natasha1abarnet

    17år och väntar första barnet.

    Hejsan, för att göra en lång historia kort. Jag är 17 år gammal och är gravid i cirka 4 veckan, och har valt att behålla det. Pappan till barnet är min pojkvän som jag varit tillsammans med i 2 år, som även är lika gammal som mig.

    Jag söker andra som också är unga och gravida, min tanke är att vi ska kunna ställa frågor och diskutera med varandra om våra känslor och tankar. Kramar???????? (det ska vara 2 smailisar efter 'kramar' så om det är '?' Så är det fel haha)

  • Svar på tråden 17år och väntar första barnet.
  • Sivs

    Grattis!

    Jag var också 17år när jag blev gravid. Bra att få barn när man är ung. Man har så mycket energi då.

  • Natasha1abarnet
    Sivs skrev 2018-06-10 05:17:04 följande:

    Grattis!

    Jag var också 17år när jag blev gravid. Bra att få barn när man är ung. Man har så mycket energi då.


    Tack!:) hur gick det för dig? Hur gammal är du nu?:)
  • legomum

    Grattis till graviditeten!

    Jag var 19 när jag blev gravid första gången.

    Det var riktigt tufft men helt genomförbart och sonen är idag en bra vuxen person.

    Tycker inte jag är tröttare eller mindre energisk bara för att jag är småbarnsförälder idag 23 år senare ;)

    Det fungerar lika bra. Olika förutsättningar kanske.

    Varmt lycka till <3

  • Corneliass

    Hej! Gud vad roligt med en annan ung blivande mamma. Grattis vill jag börja med  att säga!
      Jag är 18 år gammal och väntar mitt första barn. Är i vecka 5 (4+4) och fick reda på detta i Fredags. Är överlycklig. Min sambo är 21 och vi har varit tillsammans i ungefär 2 & ett halvt år och bor tillsammans i en lägenhet :) 

  • Natasha1abarnet
    legomum skrev 2018-06-10 11:11:03 följande:

    Grattis till graviditeten!

    Jag var 19 när jag blev gravid första gången.

    Det var riktigt tufft men helt genomförbart och sonen är idag en bra vuxen person.

    Tycker inte jag är tröttare eller mindre energisk bara för att jag är småbarnsförälder idag 23 år senare ;)

    Det fungerar lika bra. Olika förutsättningar kanske.

    Varmt lycka till <3


    Tack:) jag har ju ganska mycket erfarenhet då jag tog hand om min systers barn från födseln till ungefär 3år gammal, väldigt mycket. Har många syskonbarn kring mig och hjälper dom mycket så den biten är inga probelm. Tack för ditt svar :)
  • Natasha1abarnet
    Corneliass skrev 2018-06-10 11:13:08 följande:

    Hej! Gud vad roligt med en annan ung blivande mamma. Grattis vill jag börja med  att säga!

      Jag är 18 år gammal och väntar mitt första barn. Är i vecka 5 (4+4) och fick reda på detta i Fredags. Är överlycklig. Min sambo är 21 och vi har varit tillsammans i ungefär 2 & ett halvt år och bor tillsammans i en lägenhet :) 


    Ja detsamma! Känner likadant, gud va kul. All lycka till<3 jag ringde och bokade en tid hos barnmorskan i fredags så jag ska vara där den 21:) troligen är jag i vecka 6, vet inte exakt då jag tagit mini-piller. :)
  • Corneliass
    Natasha1abarnet skrev 2018-06-10 16:33:13 följande:
    Ja detsamma! Känner likadant, gud va kul. All lycka till<3 jag ringde och bokade en tid hos barnmorskan i fredags så jag ska vara där den 21:) troligen är jag i vecka 6, vet inte exakt då jag tagit mini-piller. :)
    Okej! Jag ringde BM i Fredags men dom skulle ringa upp på Måndag, ringde troligen försent. Men vi får se vad dom säger! :) 
  • Natasha1abarnet
    Corneliass skrev 2018-06-10 18:12:29 följande:

    Okej! Jag ringde BM i Fredags men dom skulle ringa upp på Måndag, ringde troligen försent. Men vi får se vad dom säger! :) 


    Ja du får nog en tid för kostsamtal, vilken vecka man får det i beror vart i landet man bor. Vad har du för symptom? Var det planerat?:)
  • Corneliass
    Natasha1abarnet skrev 2018-06-10 19:49:45 följande:
    Ja du får nog en tid för kostsamtal, vilken vecka man får det i beror vart i landet man bor. Vad har du för symptom? Var det planerat?:)
    Jag vågar nog säga att det var planerat. Men inte att det skulle hända såpass snabbt.
     
    Symptomen jag har är "mensvärk" i mestadels rygg men även mage emellanåt. Obehag och ibland smärta i vänstra äggstock, hemskt illamående på förmiddagen men även ibland oxå på eftermiddag/kväll, yr emellanåt, extremt trött och hungrig HELA tiden. Sen mina bröst ska vi inte ens tala om. Dom ömmar något fruktansvärt och kan även se förändringar på utseendet. Bröstvårtorna och vårtgården blir både större och mörkare. 

    Har du några symptom? 
  • Natasha1abarnet
    Corneliass skrev 2018-06-10 20:17:36 följande:

    Jag vågar nog säga att det var planerat. Men inte att det skulle hända såpass snabbt.

     

    Symptomen jag har är "mensvärk" i mestadels rygg men även mage emellanåt. Obehag och ibland smärta i vänstra äggstock, hemskt illamående på förmiddagen men även ibland oxå på eftermiddag/kväll, yr emellanåt, extremt trött och hungrig HELA tiden. Sen mina bröst ska vi inte ens tala om. Dom ömmar något fruktansvärt och kan även se förändringar på utseendet. Bröstvårtorna och vårtgården blir både större och mörkare. 

    Har du några symptom? 


    Okej, det var väll skönt det gick snabbt ändå?:)

    Oj du har väldigt många. Mina främsta är KONSTANT trötthet.. hur mycket jag än sover. Väldigt svullna och ömma bröst/bröstvårtor, väldiga humörssvängningar och morgonillamående, förhöjd kropstemp, även typ "svett-attacker" då jag helt plötsligt svettas 3sek sen går det över haha. Märkte nu ikväll att mina tarmar måste ha svullnat också för min mage är svullen, främst nertil. Har du berättat för vänner/familj? Om inte, när har du/ni tänkt göra det? Och om, hur tog dom det?:)
Svar på tråden 17år och väntar första barnet.