• Äldre 11 Jun 09:25
    5184 visningar
    9 svar
    9
    5184

    Mår dåligt över min sambos gömda problem:(

    Hej alla! Jag har en sak jag har funderat på jag har försökt läsa mig till det och jag har frågat henne.

    När jag och min underbara sambo träffades hade vi det bra på alla fronter men efter vår son kom blev allt stelt å lusten försvann, jag kan förstå henne på med att det är stressigt i början å man ska få in rutiner men nu är det ett år sedan och det har väl blivit lite bättre men hennes lust är fortfarande 0 typ. Hon säger hon får ont när vi har penetrerande sex visst jag förstår det för ibland gör det de å vissa har ont. Men jag märkte aldrig att hon hade ont innan sonen kom jag frågade ändå ett antal gånger under sex men det va bara skönt. Medans nu gör det on flera dagar efter. Jag har frågat henne ifall hon vill åka å kolla upp så det inte har ännt något i vaginan, men svaret jag får är ingen mening jag har alltid haft ont. Fast nu har hon verkligen lm har vi haft penetrerande sex å jag råkar röra hennes vagina 2dagar efter gör det fortfarande ont så fårost är ju fel.

    Snokade lite i hennes dagbok och där har hon skrivit om det. Att vi inte har sex för hon inte vill för är rädd det ska göra ont(kan ta det) men när hon skriver att hon ska söka upp det för så här var det inte innan sonen kom. Då måste det ju vara något fel? Men varför ljuger hon för mig om det? Någon som har tips på vad jag kan göra? vill inte berätta att jag snokat men är det sista utvägen för att få fram sanningen?

    Det går bra med att slicka men just penetrerande sex gör ont får fingrar henne sakta å försiktigt i typ 30 min sen kanske det inte gör ont längre jag är helt mållös. Någon tjej där ute som haft samma problem som min sambo vill verkligen hjälpa henne. Mvh gammelsmurfen????

  • Svar på tråden Mår dåligt över min sambos gömda problem:(
  • Äldre 11 Jun 09:27
    #1

    Du uttrycker dig lite motsägelsefullt.

    Hade hon det här problemet innan födseln eller inte?

    Du kanske ska googla på "vestibulit"

  • Anonym (E)
    Äldre 11 Jun 09:37
    #2
    +1

    Sluta snoka i hennes dagbok.  

  • Äldre 11 Jun 09:39
    #3

    Det låter ju som att det är något fel som funnits oberoende av födseln. Exakt vad ( vestibulit som någon redan föreslagit eller annat) behöver ju utredas. Varför hon inte vill diskutera det är ju i lite konstigt. Kanske känner hon skuld och skam? Enda alternativet är att prata med henne, utan att skuldbelägga, även om det inte kommer vara lätt..m

  • Äldre 11 Jun 09:45
    #4

    Vet att det va dumt att snoka men ibland gör man duma saker. Det är efter födseln som hon skriver men säger att det alltid funnits till mig.

  • Anonym (Upprö­rd)
    Äldre 11 Jun 11:01
    #5

    Det är pga killar som dig som jag inte har kvar en enda dagbok från min ungdom!! Jag hade säkert tio stycken som jag påbörjade när jag var ca 8 år och ända fram tills ungefär sena tonåren, men eftersom det finns vissa svinpälsar som inte klarar av att respektera gränser och bara "måste" kränka sin partner genom att tjuvläsa deras innersta mest privata tankar så kände jag mig tvungen att slänga dem! Det ångrar jag så bittert idag för alla mina fina minnen från vänner osv i tonåren är borta för all framtid, en stor del av min personliga historia som aldrig går att återfå!

    Testa att faktiskt FRÅGA istället och om hon inte vill prata så får du bara ta det!

  • Äldre 11 Jun 11:11
    #6

    Jag sa att det va dumt. Å ska du vara så otrevlig så finns det faktiskt tjejer oxå som snokat i kollar privata saker så du kan ju oxå visa lite respekt utan att hacka upp dig på små saker jag vet att det är dumt men alla snokar ibland så lägg av...

  • Anonym (Jerri­)
    Äldre 11 Jun 17:30
    #7
    Gammelsmurfen73 skrev 2018-06-11 11:11:12 följande:

    Jag sa att det va dumt. Å ska du vara så otrevlig så finns det faktiskt tjejer oxå som snokat i kollar privata saker så du kan ju oxå visa lite respekt utan att hacka upp dig på små saker jag vet att det är dumt men alla snokar ibland så lägg av...


    Ja, hacka inte upp dig det blir så jobbigt att städa upp efteråt då :D

    Plus den gamla vanliga: aaah men tjejer gör också det så därför behöver jag inte tänka på mina egna omoralisk handlingar. Classic TS, classic!
  • Anonym (Ärr)
    Äldre 11 Jun 17:52
    #8

    Jag svarade i en helt annan tråd häromdagen men samma svar passar här:

    Jag fick sy många stygn och fick irriterande ärrbildning som gjorde ont vid försök till samlag. Barnmorskan på efterkontrollen tyckte att det såg så bra ut och jag bara skulle " slappna av". Som tur var sökte jag gynekolog när det hade gått ett par månader till. Jag fick remiss till gynoperation, det blev en liten enkel "operation" med lokalbedövning där de sydde om det i lugn och ro, och nu hade jag östrogen i slemhinnorna och läkte fint och snabbt. Inga problem alls sen.

    Min poäng är att om hon fått en liten bristning med eller utan att ha behövt sytt, så kan det bli lite dåliga ärr som för ont vid samlag. Det kan alltså vara lätt att fixa det så försök få henne att besöka en gynekolog. Östrogensalva ( receptfritt på apoteket) kan också vara bra eftersom halten sjunker vid amning och slemhinnorna blir mjuka och smidiga av det. Och tunna atrofiska slemhinnor kan få små små sprickor vid samlag som gör ont i flera dagar.

    Varför hon säjer en sak till dej och en annan sak till dagboken förstår jag inte, är hon kanske livrädd för gynbesök ?

  • Äldre 12 Jun 10:14
    #9

    Tack det var ett utmärkt svar hon har ju lite fobi för gynundersökningar. Får försöka prata med henne:) jag det ända jag fått ut är att det känns som mensvärk sen blir allt jätte ömt i några dagar det är de jag får ut från henne

Svar på tråden Mår dåligt över min sambos gömda problem:(