• Anonym (Skurt­rasan)
    Äldre 11 Jun 13:50
    3422 visningar
    6 svar
    6
    3422

    Vad har du sagt som du ångrar?

    Sådär lagom nyförlöst och trött med en bebis som inte vill somna har jag gapat ur mig två meningar till min karl (och bebis) som jag ångrade direkt. ?Vad sa jag? har jag tänkt, men ändå inte sagt förlåt, bara hållt masken.

    Den ena var ?Tänk att jag skaffade barn, den där (pekar på ledsen bebis), när jag var helt nöjd med livet med min hund?...

    Härom dagen kom ?Ni två har stulit mitt liv? och menar att jag tar hand om min dotter dygnet runt, har inte sovit på månader, mannen har mage att fråga mig om jag kan massera honom när jag lyckas få 5 min över...

    Jag skäms så!!!!!

    Vad har ni sagt i trötthetens och ilskans hetta, något ni inte menar men det är ändå frustration som ska ut?

  • Svar på tråden Vad har du sagt som du ångrar?
  • Anonym (Jenna­)
    Äldre 11 Jun 14:05
    #1
    -2

    Detta är något som du måste sluta med, oavsett hur trött man är så finns det saker som man inte får säga!!
    Tack och lov så är ditt barn så litet så att det inte kommer att minnas att du sagt saker som att du ångrar att du inte nöjde dig med en hund!! Såna uttalanden sätter spår som aldrig går ur hos ditt barn!!

  • Äldre 11 Jun 14:18
    #2
    +1

    Jag säger ofta dumma eller knäppa saker men ber alltid om ursäkt och förklarar varför jag sa som jag gjorde.
    Man kan förlåta det mesta bara man vet om orsakerna bakom.

    Att man ångrar sitt illvrålande nyföding i stunden när man är utmattad är fan inget konstigt. Den tanken tror jag de flesta har tänkt som fått barn och jag tror att de flesta med normal empati förstår. Ingenting blir bättre med skuldpåläggning. Skuldpåläggning är fan skamligt.

    TS.
    Träna på att säga förlåt. Träna på att förklara varför du sagt som du gjort. Försök förändra dig och ditt beteende och väx som människa. Och sluta skämmas, det leder aldrig till att du blir en bättre människa. Det gör bara att du gräver ner dig mer i ditt eget elände.

  • Anonym (Skurt­rasan) Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 14:19
    #3
    Anonym (Jenna) skrev 2018-06-11 14:05:55 följande:

    Detta är något som du måste sluta med, oavsett hur trött man är så finns det saker som man inte får säga!!

    Tack och lov så är ditt barn så litet så att det inte kommer att minnas att du sagt saker som att du ångrar att du inte nöjde dig med en hund!! Såna uttalanden sätter spår som aldrig går ur hos ditt barn!!


    Hjälp, nej jag skulle väl aldrig säga det till min dotter. Nu är hon för liten, jag kan inte se mig själv säga så när hon blir större. Det har varit en ilska riktad mot min man. Fast det är väl lika illa det. Hade jag sagt så till min dotter när hon kan förstå, då hade jag sökt hjälp. Men jag förstår din tanke också. Jag ska inte säga så alls, till någon... därför jag mår så dåligt över det...
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Jun 14:22
    #4

    Ungefär för fem minuter sedan när jag skrek till min bebis att vara tyst. Det är ett skrikande från morgon till kväll de senaste månaderna och man orkar bara inte till slut.

    Oroa dig inte för Jennas skrämselpropaganda. Barnet minns inte vid så ung ålder och det sätter inga hemska spår i hjärnan heller av enstaka gångers utbrott, det är först när det blir för ofta som synapserna börjar koppla att "jaha så här beter sig mamma mot mig". Inget trauma för livet med andra ord.

    Alla föräldrar har någon gång höjt rösten eller sagt något de inte borde, säger man nåt annat ljuger man för sig själv. Som de säger i Frankrike, den perfekta mamman finns inte. Med det menas att vi alla är mänskliga, alla begår misstag och man behöver inte skuldbelägga sig själv, även om man känner sig hemsk när man inte orkar. Ånger är ju ett sundhetstecken.

    Ta ett djupt andetag, låt pappan ta hand om barnet när det blir för mycket. Det handlar om att hitta strategier, för det blir inte lättare med tiden, bara annorlunda.

  • Äldre 11 Jun 14:37
    #5

    Och saker man säger på natten gills inte! ????

  • Anonym (Skurt­rasan) Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 15:01
    #6

    Jag gillar ovan kommentar:)

    Ni vet vem Mia Skäringer är?

    I sin föreställning Dyngkåt så berättar hon om sina småbarnsår. ?Man får inte skaka bebisar, MEN MAN KAN JU ÅTMINSTONE FÅ GUNGA LITE GRANN?-SSOOOOV FÖR FAEN?...

Svar på tråden Vad har du sagt som du ångrar?