• Anonym (Va fan har hänt)
    Äldre 17 Jun 11:48
    2806 visningar
    6 svar
    6
    2806

    Spiral, känner inte trådarna

    Jag satte in en kopparspiral för tre mån sen. Jag har känt trådarna från början och de har legat fint vikta runt livmodertappen. Min pojkvän har inte märkt av dem öht när vi har sex. Senaste mensen jag hade blödde jag lite mer än innan men inget onormalt. Passade på att känna efter trådarna då och då kände jag dem. Sen har vi haft sex några gånger efter denna mens och då har han tagit mig lite hårdare än annars, har stött i livmodertappen så att jag känt av det mer än innan. När jag duschade igår så kände jag efter trådarna igen men kunde då inte känna dem. Kände flera gånger och väldigt noggrannt med båda händerna... Jag tror inte att spiralen åkt ut t ex vid mens, tycker att jag borde sett det i så fall. Jag har inga besvär nu heller, inget ont i magen eller så. Undrar om det kan ha blivit så att vi kört så hårt under sexet att trådarna puttats upp i livmodern? Och gör det i så fall att skyddet blir sämre?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Spiral, känner inte trådarna
  • Äldre 17 Jun 12:07
    #1

    Antagligen ligger trådarna uppåt i slidan. Dom kan vara svårare att känna då. Att spiralen flyttat på sig pga hårt sex har jag svårt att tro:)

  • Anonym (EM)
    Äldre 17 Jun 12:07
    #2

    Om du inte har ont är det antagligen ingen fara men för säkerhets skull borde du be att få en tid och kolla hur den sitter. Det kan de göra med vaginalt ultraljud. Spiraler kan hamna fel, då är det inte säkert att de skyddar. En kompis till mig var med om att den hamnat fel, hon blev gravid. De kan också perforera livmodern fast det borde göra fett ont.

  • Anonym (ssk)
    Äldre 17 Jun 12:14
    #3
    Anonym (EM) skrev 2018-06-17 12:07:52 följande:
    Om du inte har ont är det antagligen ingen fara men för säkerhets skull borde du be att få en tid och kolla hur den sitter. Det kan de göra med vaginalt ultraljud. Spiraler kan hamna fel, då är det inte säkert att de skyddar. En kompis till mig var med om att den hamnat fel, hon blev gravid. De kan också perforera livmodern fast det borde göra fett ont.
    En spiral som åker igenom livmodern känns faktiskt inte alls. Det märks först när man ska ta ut den eller man blir gravid.
  • Anonym (EM)
    Äldre 17 Jun 12:17
    #4
    Anonym (ssk) skrev 2018-06-17 12:14:55 följande:

    En spiral som åker igenom livmodern känns faktiskt inte alls. Det märks först när man ska ta ut den eller man blir gravid.


    Oj jag trodde det gjorde fett ont. I så fall ännu viktigare att kolla upp det snabbt då.
  • Anonym (Va fan har hänt) Trådstartaren
    Äldre 17 Jun 15:17
    #5

    Tack för svar! Men vad har hänt om trådarna inte känns längre... Det enda som hänt är ju liksom att vi haft sex och det gått lite vilt till... Trådarna kryper väl liksom inte helt plötsligt upp i livmodern en vacker dag bara så där? ????

  • Anonym (ssk)
    Äldre 17 Jun 15:24
    #6
    Anonym (Va fan har hänt) skrev 2018-06-17 15:17:48 följande:
    Tack för svar! Men vad har hänt om trådarna inte känns längre... Det enda som hänt är ju liksom att vi haft sex och det gått lite vilt till... Trådarna kryper väl liksom inte helt plötsligt upp i livmodern en vacker dag bara så där? ????
    Läste du inte inlägg 2???
Svar på tråden Spiral, känner inte trådarna