• Anonym15år

    Orolig 15 åring

    Hej alla,

    Det är nu så att jag är en 15 årig tjej med väldigt mycket oro i min kropp. Detta för att min mens är 9, snart 10, dagar sen. Jag har pojkvän och vi har varit tillsammans i snart 8 månader och detta har lett till en del sex osv. Vi brukar ha oskyddat men han kommer ALDRIG i mig och det har han inte gjort nu heller. Jag vet att det såklart finns en chans att bli gravid nör man gör så men vi blir alltid så caught up in the moment. Jag vet att man inte ska stress osv eftersom det kan göra så mensen blir ännu senare, men det är otroligt svårt eftersom vi har haft sex. Eftersom han inte kommit i mig, men vi ändå har haft oskyddat, borde jag vara orolig?

    Om ni inte har svar kan ni väldigt gärna puffa upp forumet.

  • Svar på tråden Orolig 15 åring
  • Anonym (Lilja)

    Du och din pojkvän har varit tillsammans i 8 mån varför använder ni inte skydd?

    Finns kondomer, pp, spiral m.m ni borde prata vad som passar er bäst. Ta en kontakt med ungdomsmotagningen så hjälper dom en.

    Om du inte visste så finns det spermier i försatsen så ja det är inte helt att utesluta att du kan ha blivit gravid.

  • Anonym15år

    För just då när vi hade det så hade vi inget hemma, vi brukar vanligtvis använda skydd.

  • Charlieellerså
    Anonym15år skrev 2018-06-17 22:05:22 följande:

    För just då när vi hade det så hade vi inget hemma, vi brukar vanligtvis använda skydd.


    Tycker du ska köpa ett test så slipper du gå i ovisshet. Jobbigt att oroa sig. Risken är liten men den finns absolut. Lycka till
  • EpicNurse

    Ta ett test, så klart! Och se sedan till att skaffa tex ppiller eller pstav så kan ni bli hur caught up ni vill utan

    att riskera att bli gravid. Det är ohållbart att köra oskyddat när man är i ett förhållande och inte vill bli gravid.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (H)

    Du borde absolut ta ett test som de andra skriver.

    Sen kan mens också bli försenad vid stress och oro. Min mens har uteblivit i tre månader vid några tillfällen och har inte varit gravid. Men när jag har tänkt tillbaka så har de perioderna varit extremt fulla av oro och stress på jobbet så i mitt fall var det därför. Köp ett test snarast, för OM du är gravid så är det bra att få veta det så snart som möjligt. Om du ska göra abort så är det smidigare ju tidigare graviditeten är

  • Anonym (...)
    Anonym15år skrev 2018-06-17 22:05:22 följande:

    För just då när vi hade det så hade vi inget hemma, vi brukar vanligtvis använda skydd.


    Du skriver i TS att ni brukar ha oskyddat, hur ska du ha det? Skaffa (och använd) preventivmedel för sjutton. Avbrutet samlag är inget skydd.
  • Anonym15år

    UPDATE;

    Fick min mens idag, men ska till UMO ändå för p-piller.

  • Anonym (15 åring)

    Ha ha ha 15 åringar som har sex lol lol hahaha det är stor chans att du blir gravid tyvärr ha ha jag är också 14 och jag är bättre än din pojkvän haha lol xd lol ha ha

Svar på tråden Orolig 15 åring