• Anonym (Laura)

    fråga till gynekolog

    Jag blev behandlad för klamydia för ungefär 3 veckor sedan och fick en stark antibiotika kur, jag följde dosen men trots detta har jag fortfarande gul/vita flytningar som luktar, jag har dock inte längre problem med urinen. 

    Har jag svampinfektion och borde köpa kräm för det eller har jag fortfarande klamydia?

  • Svar på tråden fråga till gynekolog
  • EpicNurse

    Du kan ha fått obalans i bakteriefloran i underlivet pga antibiotikan. Eller bakteriell vaginos. Båda bör behandlas!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Laura)
    EpicNurse skrev 2018-06-18 11:34:11 följande:

    Du kan ha fått obalans i bakteriefloran i underlivet pga antibiotikan. Eller bakteriell vaginos. Båda bör behandlas!


    Okej tack men tror du att jag kanske fortfarande har klamydia? för har precis samma flytningar som innan och illaluktande i underlivet?
  • EpicNurse
    Anonym (Laura) skrev 2018-06-18 11:35:30 följande:

    Okej tack men tror du att jag kanske fortfarande har klamydia? för har precis samma flytningar som innan och illaluktande i underlivet?


    Svårt att säga. Ibland krävs det fler doser. Tycker du ska kontakta den som du fick diagnosen och behandlingen av!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Laura)
    EpicNurse skrev 2018-06-18 11:36:50 följande:
    Svårt att säga. Ibland krävs det fler doser. Tycker du ska kontakta den som du fick diagnosen och behandlingen av!
    tänkte om jag ska köpa svampkräm ändå och kapslar och se

    kan ju vara svamp för är vanligt under penicillin kur
  • EpicNurse
    Anonym (Laura) skrev 2018-06-18 11:39:44 följande:

    tänkte om jag ska köpa svampkräm ändå och kapslar och se

    kan ju vara svamp för är vanligt under penicillin kur


    Ja det är vanligt efter antibiotika med symtomen du beskriver tyder inte på svamp.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Laura)
    EpicNurse skrev 2018-06-18 11:42:29 följande:
    Ja det är vanligt efter antibiotika med symtomen du beskriver tyder inte på svamp.
    vad kan det vara då? tänker eftersom flytningarna är gula/vita och har en lukt. 
  • EpicNurse
    Anonym (Laura) skrev 2018-06-18 11:45:21 följande:

    vad kan det vara då? tänker eftersom flytningarna är gula/vita och har en lukt. 


    Fortsatt klamydia, BV, obalans eller salpingit pga klamydian. Du behöver en undersökning!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (.)

    Kan bara hålla med epicnurse. Gå tillbaka och undersök vad som är fel på dig.

    Dessutom är svampbehandlingar inte bra för slemhinnorna, så man ska verkligen inte behandla mot svamp om man inte är säker på att det är svamp.

Svar på tråden fråga till gynekolog