• Anonym (Hård)

    Jag hatar ordet "tråd"

    Denna tråd är i känsliga rummet eftersom detta är ett väldigt känsligt ämne för mig.

    Jag är så irriterad på människor som skriver TRÅD i forum. Varför heter det jävla tråd?? "Skapa en ny tråd" "detta är en trolltråd" osv.

    Jag hatar också när kvinnor skriver "trådstartaren" eller "ts". Varför? Det finns ju redan sytrådar och sticktrådar och sånt.

  • Svar på tråden Jag hatar ordet "tråd"
  • Nimzay

    Tror ju liksom inte det har att göra med såna trådar man syr och stickar med, utan att det uttrycket kommer från nån slags annan typ tråd typ...

    Och förövrigt lovar jag dig; det finns massvis med ord som jag verkligen HATAR myyycket mer än vad du hatar ordet tråd och dem får jag höra var och varannan dag, så det är nog sånt man får leva med ibland förstår du...

  • Anonym (Hård)
    Anonym (.) skrev 2018-06-19 10:23:38 följande:

    Du verkar ha alltför mycket fritid. 


    Du har för alltför lite fritid du.
  • Anonym (.)
    Anonym (Hård) skrev 2018-06-19 10:25:41 följande:
    Du har för alltför lite fritid du.
    Vad baserar du den teorin på?
  • Anonym (Hård)

    Ursäkta för sexismen i tr*dstarten. Naturligtvis kan också män skriva tråd

  • Anonym (X)

    Ord kan ha flera betydelser om du inte visste det.
    Diskussionstråd kommer ju från "den röda tråden i berättelsen", alltså ett inlägg med svar som blir till en tråd av vad nu första inlägget handlade om.

  • Nimzay
    Anonym (X) skrev 2018-06-19 10:50:44 följande:

    Ord kan ha flera betydelser om du inte visste det.
    Diskussionstråd kommer ju från "den röda tråden i berättelsen", alltså ett inlägg med svar som blir till en tråd av vad nu första inlägget handlade om.


    Ja, precis så! Var just så jag menade i mitt inlägg innan! Skrattande
Svar på tråden Jag hatar ordet "tråd"